بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی پر آب است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:  هم اکنون ۵۶ درصد سدهای خراسان رضوی پرآب است که این مقدار در مقایسه با  مدت مشابه پارسال  ۳۸ درصد افزایش دارد.

محمد علایی افزود:  هم کنونی حجم ذخیره آب پشت سدهای خراسان رضوی در مجموع حدود   ۸۷۴  میلیون متر مکعب برآورد می شود.

وی گفت:  پارسال در همین ایام ۱۸ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی آب داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی درباره ذخیره آب سد دوستی هم  گفت: هم اکنون ۵۸  درصد از ظرفیت سد دوستی که مشترک بین ایران و ترکمنستان است آب دارد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود سه و نیم برابر شده است.

 علایی گفت:  از ابتدای امسال تاکنون و با بارشهای خوب بهاری حدود  ۵۷۰  میلیون متر مکعب آب وارد سد دوستی شده  و هم اکنون حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد دوستی  ذخیره است که این مقداردر مدت مشابه پارسال ۲۰۵  میلیون متر مکعب بود.

 وی افزود:  توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی در مجموع یک میلیارد و  ۵۷۲ میلیون متر مکعب  است که یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی است که به صورت مشترک ایران و ترکمنستان از آن بهره برداری می کنند.

 خراسان رضوی  ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان  دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.