رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد از استقبال خوب شهروندان و خیرین از طرح رایگان ذبح دام عید قربان در این واحد کشتارگاه خبرداد.

ذبح رایگان حدود ۲ هزار دام در کشتارگاه صنعتی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نورمحمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: روز گذشته در چهاردهمین سال اجرای طرح رایگان ذبح دام قربانی توسط موسسه صنعتی گوشت مشهد، استقبال پر شور بیش از هزار خانواده مشهدی را در جشن عید قربان کشتارگاه صنعتی مشهد شاهد بودیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده از ساعت ۵ بامداد و آغاز به کار کشتارگاه تا ساعت ۱۲ ظهر در مجموع حدود ۲ هزار دام سبک و سنگین به صورت رایگان ذبح و خدمات مختلف دیگری به مراجعان، خیران و ... مشهدی ارائه شد.
رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد ادامه داد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده عملیات دریافت، ذبح، استحصال، شستشو و تحویل لاشه و آلایش هر یک از دام‌های قربانی به متقاضیان در شرایطی کاملا بهداشتی و مطلوب با کمترین اتلاف زمان در مدت زمان متوسط حدود یک و نیم ساعت انجام شد که خوشبختانه با رضایت و قدردانی شهروندان و خیران نیز همراه بود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اجرا شده در این روز، عنوان کرد: علاوه بر ارائه خدمات ذبح رایگان دام، تمهیدات رفاهی، پذیرایی و اجرای برنامه های شاد و مفرح، سخرانی های مذهبی و ... در قالب جشن عید قربان نیز در کشتارگاه صنعتی مشهد در نظر گرفته شده بود که با استقبال خوب مراجعان که اکثرا به صورت خانوادگی شرکت داشتند، همراه بود.
نورمحمدی تصریح کرد: امسال علاوه کشتارگاه صنعتی مشهد، چندین مرکز دیگر در سطح شهر مشهد نیز برای عرضه و ذبح دام معرفی شده بود که در هریک از این مراکز خدمات لازم با نظارت شرعی و بهداشتی نهادهای ذی ربط مانند شبکه بهداشت، سازمان دامپزشکی و... به شهروندان و خیران ارائه می شد.
وی افزود: قربانی کردن دام در روز عید قربان، یک سنت پسندیده الهی است که در صورت ترویج و انجام آن  در محیط سالم کشتارگاهی و تحت نظارت‌ها و کنترل‌های لازم، می‌تواند بستر مناسبی برای گسترش فرهنگ ذبح بهداشتی، کاهش آلودگی‌ها و بیماری‌ها مشترک دام و انسان و افزایش سلامت در جامعه فراهم کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.