همدان- نخسین گردهمایی مشترک مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و کمیته امداد با حضور نماینده معززولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و رئیس شورای زکات استان برگزار شد.

ترویج فرهنگ زکات در جامعه به ویژه در بین کشاورزان ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان این گردهمایی با هدف آموزش و توجیه کارشناسان پهنه و متولیان امر زکات استان به منظور وحدت رویه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه به ویژه در بین کشاورزان استان روز صبح امروز در محل سالن آمفی تئاتر امام علی(ع) سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در ابتدای این همایش آموزشی، آیت ا... شعبانی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان در خصوص ضرورت و الزامات پرداخت زکات روایات و بیانات ارزشمندی را ایراد فرمودند.

 وی گفت: عالم عرصه امتحان است و خداوند ثروت را به ثروتمندان عطا فرمود تا به فقرا رسیدگی شود.

وی افزود برابر آمار گفته شده ۵۰ میلیارد تومان رقم زکات استان است که ازین میزان حداکثر ۵ درصد محقق گردیده است.

شعبانی ادامه داد: زکات بایستی در جهت حمایت از فقرای جامعه هزینه گردد. پرداخت زکات موجب برکت مال و دارایی خواهد گردید.

در ادامه منصور رضوانی جلال ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۶۸۰ هزار تن گندم از مزارع استان همدان برداشت می شود بیان کرد: ترویج فرهنگ زکات یک وظیفه شرعی است که بسیار فراتر از وظایف اداری می باشد.

وی گفت: جهاد کشاورزی استان همدان با تمام توان در کنار کشاورزان عزیز و همکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان جهت ترویج وجمع آوری زکات می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.