مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)گفت: ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور نباید به فراموشی سپرده شود و شورای فرهنگ عمومی کشور باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور به فراموشی سپرده نشود

محمود رضا برازش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر دهه کرامت در کشور به خوبی نهادینه شده و برجسته بودن این دهه باعث شده است برنامه های خوبی به لحاظ کمی و کیفی در نقاط مختلف کشور و همچنین در دنیا در این ایام برگزار شود.

برازش افزود: کسی فکر نمی کرد نهالی که در ۱۷ سال قبل با عنوان جشنواره شعر رضوی پایه گذاری شد، در سال بعد به ۸ برنامه در محورهای مختلف برسد و آن گونه رشد نماید که در همه شهر های کشور و حتی دنیا تمایل به ایجاد ارتباط با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ، آستان قدس رضوی و نهاد های مرتبط با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شکل بگیرد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: از ویژگی های برتر جشنواره امسال هماهنگی خوب بین بخش های مختلف از جمله آستان قدس رضوی که مرکز برنامه های ایام ولادت امام رضا(ع) است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی فرهنگ عمومی در کشور می باشد  و همچنین نهادهای مرتبط  دیگر بود که این هم افزایی باعث افزایش کیفیت برنامه ها و کاهش هزینه ها در سال جاری گردید.

وی در مورد تاثیر جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی  اظهار داشت: باید برنامه های مذهبی و بویژه جشن ها در مناسبت های دینی تقویت و گسترش پیدا کند، به عبارتی اگرچه مواردی نظیر دهه اول محرم، دهه پایانی ماه صفر در کشور مورد توجه قرار می گیرند، اما در مقابل باید مواردی نظیر دهه کرامت، دهه ولایت و مناسبت های شادمانی ائمه  نیز باید مورد توجه قرار بگیرند زیرا این برنامه ها در ترغیب افراد مختلف در حوزه های گوناگون برای شرکت در این جشن ها می شود که در این باره  حدیث امام رضا(ع) نیز که اگر مردم حرف  و سخن ائمه را بشنوند از آنها تبعیت خواهند کرد نیز تایید کننده این موضوع است. از طرفی  حضور در برنامه های مرتبط با ائمه باعث ارتقائ سبک زندگی افراد می شود.   

برازش تصریح کرد: از ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور نیز حمایت جدی می کنیم و هرگونه کمک و مساعدتی را در این زمینه انجام خواهیم داد . این موضوع به صرف اینکه از این دهه در سال جاری عبور کردیم  نباید به فراموشی سپرده شود و شورای فرهنگ عمومی کشور باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد. از طرفی رسانه ها نیز در تبیین و اهمیت این موضوع باید توجه مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی را کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.