مدیربهره برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۶۶۹ روستای واجد شرایط بهره مندی از گاز در استان بیش از ۲ هزار و ۴۶۰ روستا گازرسانی شده یا عملیات گازرسانی آنها در حال اجراست. از این رو ضریب پوشش روستایی گاز خراسان رضوی ۸۸ درصد است که این رقم با اتمام طرح های گازرسانی مصوب بند "ق" ، به ۹۷،۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 ضریب پوشش روستایی گاز در خراسان رضوی  ۸۸ درصد است/ساخت و ساز غیر مجاز عامل محروم ماندن ۳هزار خانوار از گاز در شهرستان مشهد

حسن افتخاری ، مدیربهره برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: طبق مصوبه اولیه بند ق، باید گاز رسانی به روستاهای واجد الشرایط که طبق آن سرانه گاز رسانی به هر خانوار ۶ میلیون تومان باشد، صورت بگیرد.
وی   با بیان اینکه استان خراسان رضوی در سال ۹۶ رتبه اول گاز رسانی به روستاها را در کشور کسب کرد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تمام روستاهای دارای این شرایط در خراسان رضوی تاکنون گاز رسانی شدند. از طرفی با مجوزی که از وزیر نفت گرفته شد، سرانه گاز رسانی هر خانوار به ۱۲ میلیون تومان ارتقاء پیدا کرد. 
افتخاری افزود: هم اکنون از مجموع ۲ هزار و ۶۶۹ روستای واجد شرایط بهره مندی از گاز در استان بیش از ۲ هزار و ۴۶۰ روستا گازرسانی شده یا عملیات گازرسانی آنها در حال اجراست. از این رو ضریب پوشش روستایی گاز خراسان رضوی  ۸۸ درصد است که این رقم با اتمام طرح های گازرسانی مصوب بند "ق" ، به ۹۷،۵ درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه  پوشش گازرسانی شهری و روستایی در خراسان رضوی به ترتیب سه و ۱۲ درصد از میانگین کشوری بیشتر است، بیان داشت:  در شهرستان مشهد نیز، روستاها و خانوارهایی واجد الشرایط گازرسانی شده اند اما بخش هایی از حاشیه شهر و حتی خود شهر باقی مانده است که علت آن خارج از مجموعه اختیارات شرکت گاز است، زیرا ساخت و ساز آنها به گونه ای می باشد که عمدتا شرایط لازم و منطبق بر قانون برای گازرسانی را دارا نمی باشند. به طوری که دارای مجوزهای قانونی ساخت و ساز نیستند و برخی از آنها در زمین هایی با کاربری زراعی و یا خارج از طرح های هادی روستایی ساخته شده اند که آمار آنها در حدود ۳هزار خانوار می باشد و قانون گذار نیز اجازه گازرسانی به این گونه موارد که فاقد مجوزهای ساخت و ساز هستند را نمی دهد.
افتخاری همچنین در مورد گاز رسانی به مدارس، اظهار داشت: در شرکت گاز از این آمادگی برخوردار هستیم هر مدرسه ای که نظام مهندسی، لوله کشی داخلی آن را تایید کند گاز رسانی به آن را انجام دهیم. از طرفی مجلس شورای اسلامی نیز درباره گاز رسانی به مدارس طرحی را به تصویب رسانده است که در راستای آن از محل دریافت گازبها در حوزه های مختلف ، بخشی به آموزش پرورش اختصاص پیدا کند و این اداره نیز مکلف است این اعتبارات را صرف باز سازی و نوسازی مدارس کند که تاکنون در حدود ۱۰میلیارد تومان از این محل به آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اختصاص پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.