یزد - دبیر ستاد مناسب سازی محیط و اماکن شهری و عمومی استان یزد گفت: توجه به مناسب‌سازی و مهیا کردن همه امکانات برای شهروندان می‌تواند شهرستان اردکان را به برند اردکان شهر بدون مانع نزدیک کند زیرا شهری بدون مانع و دوستدار سالمند است که همه شهروندان در آن از احساس امنیت، آرامش و بهره‌مندی مساوی از امکانات برخوردار باشند.

مناسب‌سازی معابر ،اردکان را به برند شهر بدون مانع نزدیک می کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ،محمود آسایش استان صبح سه شنبه درنشست کمیته مناسب سازی محیط و اماکن شهری و عمومی شهرستان اردکان اظهارداشت: استان یزد  با جمعیت ۹.۷ درصدی سالمندان و نیز جمعیت بالای۴۸هزار نفری افراد دارای معلولیت و نیز در نظر گرفتن بیماران دچار محدودیت در حرکت ؛ ۲۰هزار نفر زن باردار و ۱۲۰هزار کودک نوپا در خوش بینانه ترین حالت جمعأ جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفری را در خویش جای داده است که برای عبور و مرور در سطح شهر نیازمند محیطی مناسب سازی شده و بدون مانع هستند و این همان چیزی است که در دنیای امروز از آن بعنوان شهرهای بدون مانع و مناسب سازی شده یاد می شود.

وی افزود: در شهرهای بدون مانع و دوستمدار سالمند با تمرکز بر این مهم که همه شهروندان دارای حقوق شهروندی یکسان هستند، امکانات برای همه فراهم می‌شود و همه شهروندان اعم از سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی می‌توانند بدون کمترین زحمتی از امکانات بهره‌مند شوند.

آسایش تصریح کرد:در اکثر کشورهای توسعه‌یافته دنیا برخی اقدامات ساده چون تجهیز ناوگان حمل‌و نقل عمومی برای معلولان جسمی و حرکتی و  سالمندان از نخستین اقداماتی است که سبب شده این شهرها در فهرست شهرهای با توسعه پایدار قرار گیرند.

دبیرستاد مناسب سازی محیط و اماکن شهری و عمومی استان یزد با اشاره به پیشینه خوب شهرستان های اردکان و احمدآباد در حوزه مناسب سازی محیط و اماکن شهری و عمومی و اقدامات انجام گرفته در خصوص حمایت از حقوق سالمندان و تحقق شهر دوستدار سالمند از سال ۹۴ و مهیا بودن زیرساختهای لازم پیشنهاد داد تا از طرف فرمانداری شهرستان پیگیری معرفی اردکان به عنوان شهر بدون مانع و دوستدار سالمند کشوری، انجام شود.

آسایش تاکید کرد: توجه به مناسب‌سازی و مهیا کردن همه امکانات برای شهروندان می‌تواند شهرستان اردکان را به برند اردکان شهر بدون مانع نزدیک کند زیرا شهری بدون مانع و دوستدار سالمند است که همه شهروندان در آن از احساس امنیت، آرامش و بهره‌مندی مساوی از امکانات برخوردار باشند.

مناسب‌سازی ، شرایط یکسان را برای همه افراد جامعه فراهم می سازد

رئیس اداره بهزیستی اردکان هم گفت : با مناسب‌سازی معابر و اماکن برای معلولان و سالمندان شرایط یکسان زندگی برای همه افراد جامعه فراهم  و از بسیاری مشکلات حال و آینده کاسته می شود.

حمیدرضا پایدارفراظهارداشت: ایمن‌سازی و مناسب‌سازی محیط برای سالمندان و معلولان می‌تواند محیط زندگی را برای آنها امن و بی‌خطر ساخته و زمینه حضور فعال و مشارکت موثر اجتماعی سالمندان در جامعه را فراهم آورد.

وی افزود: مناسب‌سازی معابر برای شهروندان با هر ناتوانی که داشته باشند، یک فرهنگ و تفکر است که به نظر می‌رسد در صورتی که مدنظر سیاستگذاران و مسئولان اجرایی نهادهای مختلف قرار گیرد، بسیاری از مشکلات شهروندان معلول و سالمند در سطح شهرها را رفع می‌کند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.