خراسان شمالی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که اعیاد و جشن‌های مذهبی ازجمله قربان و غدیر به‌صورت مردمی برگزار شوند.

اعیاد و جشن های مذهبی باید به صورت مردمی برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی در نشست بنیاد غدیر خراسان شمالی، با تأکید بر مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: باید تلاش کنیم اعیاد مذهبی در جامعه نهادینه شده و به‌صورت مردمی برگزار شود.

وی افزود: ضروری است فضا به‌گونه‌ای ترسیم شده که مردم متولی و برگزارکننده و اطعام دهنده این برنامه‌ها بوده و کم‌کم دولتی‌ها صحنه را ترک کنند و تنها بسترسازی لازم را انجام دهند.

حیاتی با تأکید بر اینکه این موارد باید برای مردم تبیین شود، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها مردمی برگزار شدن مراسم عید غدیر نهادینه شده؛ به‌گونه‌ای که مردم به یکدیگر کارت دعوت داده و مراسم باشکوه و مردمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید این فرهنگ‌ها به این سمت سوق داده شود، اضافه کرد: از سوی دیگر لازم است مفاهیم خطبه غدیر برای مردم تبیین شود که در این راستا قرار است در ادارات کلاس‌هایی را تشکیل داده و خطبه غدیر را حداقل برای کارمندان تبیین کنیم.

حیاتی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه پیاده‌روی کاروان شادی غدیر در بجنورد، اظهار داشت: در این مراسم ترتیبات باید به‌گونه‌ای باشد که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشده و در اجرای آن شاهد ازدحام و ایجاد صف‌های طولانی و بدون نظم نباشیم.

وی با اشاره به انجام قرعه‌کشی در این ویژه‌برنامه، اضافه کرد: در این راستا باید شماره‌های قرعه‌کشی از شب‌های قبل در حسینیه‌ها و مساجد بین مردم توزیع شود تا در روز مراسم شاهد ازدحام و شلوغی برای دریافت برگه‌های قرعه‌کشی نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.