معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این‌که گفته می‌شود ما 6 میلیون کودک کار داریم صحیح نیست و آمار آن کم‌تر است. کودکان کار مانند کوه یخی هستند.

کودکان کار مانند کوه یخ هستند
به گزارش قدس آنلاین، غلام‌حسین حق‌دادی صبح امروز در نشست تعاملی- تخصصی با خانه تشکل‌های استان و تشکل‌های مردم نهاد به مناسبت‌ هفته مشارکت‌های اجتماعی و روز تشکل‌ها، اظهارکرد: در بهزیستی حدود 3000 شرکای اجتماعی داریم که از این تعداد حدود 1700 در حوزه معاونت اجتماعی هستند که در حوزه معاونت اجتماعی 110 هزار جامعه هدف را پوشش می‌دهیم.
وی ادامه داد: در این خصوص بیش از 20 هزار جامعه هدف خدمت‌دهنده داریم. خیرین ناشناس ما در این آمار نیستند و به صورت ناشناس و پنهان به ما کمک می‌کنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است. معاونت اجتماعی بهزیستی مجوز قضایی برای نگهداری معلولان، کودکان، زنان، سالمندان و... دارد. حجم وسیعی از خدمات اجتماعی در این حوزه‌هاست.
حق‌دادی افزود: معاونت اجتماعی بهزیستی در حوزه‌های آموزش، توانمندسازی، ممدکاری، سرپناه،  ساماندهی و... کار می‌کند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی رو به کاهش نیست، بلکه در خیلی از مواقع رشد داشته است. از آسیب‌های اجتماعی، مسائل زنان، دختران، کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار و... است. 
وی تاکیدکرد: مشکل اصلی در آسیب‌های اجتماعی به رسمیت‌نشناختن متولیان یا نداشتن متولی است. در حوزه مسائل اجتماعی ضعف متولی داریم. 
حق‌دادی بیان کرد: حدود 45 درصد زنان سرپرست خانواده کل کشور را بهزیستی و کمیته امداد پوشش می‌دهد. حدود 25 درصد سرپرست زن خانواده کل کشور، مستمری‌بگیر و بیمه‌شده هستند که ما این‌ها را پوشش نمی‌دهیم.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اشاره کرد: همان‌طور که اشاره شد سرمایه اجتماعی به سختی به دست می‌آیند و به‌راحتی از دست می‌روند. خبرنگاران سرمایه اجتماعی ما هستند. سرمایه اجتماعی سخت به دست می‌آید. ما وظیفه داریم از این سرمایه‌های اجتماعی محافظت کنیم.
حق‌دادی در خصوص تعداد کودکان‌کار اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود ما 6 میلیون کودک‌ کار داریم صحیح نیست و آمار آن کم‌تر است. مسئله کودکان کار مانند کوه یخی است.
وی با اشاره به اینکه «18 ساله‌های بهزیستی دغدغه ما هستند»، گفت: زمانی 18 ساله‌ها می‌توانستند برای کار به بیرون مرکز بروند و بعد از کار به مرکز برگردند، اما در حال حاضر این‌طور نیست. این قانون در حال اصلاح است. نکته مهم دیگر این است که دختران و پسران تحت حمایت بهزیستی در حین تحصیل می‌توانند از کمک‌های ما استفاده کنند. 
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.