مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان رضوی گفت: سهم مسکن از ایجاد اشتغال ۱۲درصد است و بین ۱۶۰تا ۱۸۰حرفه مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مسکن مشغول به کار هستند که نقش تاثیرگذاری در رونق تولید دارد.

مسکن با سهم ۱۲درصدی از اشتغال نقش تاثیرگذاری در رونق تولید دارد/سهم مسکن  از مثلث توسعه اقتصادی  ۲۰ درصد است

حسن خطیب زاده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در راستای تحقق رونق تولید برنامه ها و فعالیت های مناسبی را در دستور کار دارد.

وی بابیان اینکه در حدود یک سوم واحد های مسکونی کشور در رهن بانک مسکن قرار دارد ، تصریح کرد: یکی از مواردی که بانک مسکن در سال های گذشته آن را دنبال کرده، اجرا پروژه مسکن مهر بوده است که در این راستا ۲۵۰۰واحد در کشور برنامه ریزی شد که ۱۴۰هزار واحد آن متعلق به استان خراسان رضوی است که ۸۰درصد ان تاکنون تحویل متقاضیان شده است و امیدواریم در سال جاری نیز بخش زیادی از واحد های باقی مانده مسائل آن برطرف شده و تحویل افراد گردد، همچنین برخی واحدها که دچار مشکلات و مسائل حقوقی هستند نیز اجرای آنها با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم مسائل این واحدها نیز برطرف شود.

وی در مورد ضعیف بودن خدمات روبنایی در پروژه های مسکن مهر نیز بیان داشت: در این پروژه ها تدارک برای خدمات رفاهی ، آموزشی و درمانی  پیش بینی شده است و در حوزه استان خراسان رضوی نیز میزان برخورداری این پروژه ها از خدمات بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است، از طرفی  برای تحقق کامل این خدمات، دولت تامین اعتبار کرده است و انتظار می رود تا سال آینده این موضوع در پروژه های مسکن مهر استان به صورت کامل تحقق پیدا کند.

خطیب زاده تصریح کرد: از مسکن  به عنوان موتور متحرک رونق تولید نام برده می شود، چون تولید در حوزه مسکن نیاز به واردات ندارد و سهم ۱۲درصدی از اشتغال را به خود اختصاص می دهد، امسال در این باره تسهیلات مختلفی پیش بینی شده است به طوری که در حوزه خرید از محل صندوق یکم تسهیلاتی را با نرخ ۶ درصد در بافت فرسوده و ۸ درصد در مناطق شهری تا سقف ۱۲۰میلیون تومان و همچنین تسهیلاتی را  بدون سپرده گذاری و از محل خرید اوراق پرداخت می کند.  

مدیر شعب  بانک مسکن استان خراسان رضوی  با بیان اینکه بین ۱۶۰تا  ۱۸۰حرفه مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مسکن مشغول به کار هستند، اظهار داشت:همچنین در راستای تحقق رونق تولید بر اساس اینکه فرد صلاحیت حرفه ای و سابقه تخصصی در حوزه ساخت مسکن را داشته باشد بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود .

خطیب زاده افزود: در حوزه بافت فرسوده نیز تسهیلاتی تا سقف ۵۰میلیون تومان برای افراد عادی  و ۱۰۰میلیون تومان نیز برای افرادی که دارای صلاحیت حرفه ای هستند با نرخ ۹درصد پرداخت می شود و در طرح ملی مسکن نیز پیش بینی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کل کشور شده است که ۱۰۰هزار واحد ان تا سال ۱۳۹۹باید ساخته شود.

مدیر شعب  بانک مسکن استان خراسان رضوی  تصریح کرد: همچنین در راستای طرح بازآفرینی شهری نیز ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر و متوسط در نظر گرفته شده است که تسهیلات آن بستگی به منطقه و متراژ مسکن بین ۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان متغیر می باشد.همچنین در طرح ملی مسکن بنا براین است که قیمت زمین از بهای تمام شده مسکن حذف شود و خریدار مبلغی را بابت زمین پرداخت نکند که باعث خواهد شد هزینه های سربار از قیمت مسکن حذف شود وبرای گروه های هدف این طرح که امیدواریم خبرنگاران به عنوان اقشار زحمت کش جامعه نیز جزو آنها تعریف شوند قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.

   وی افزود: از طرفی در راستای تحقق مثلث توسعه فرهنگی اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز سهم مسکن ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است به عبارتی با توجه به شرایطی که مسکن برای اشتغال می تواند اجرا کند این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

خطیب زاده در مورد ساخت یک شهرک اقماری برای شهرمقدس مشهد نیز بیان داشت: در این باره برنامه ریزی هایی صورت گرفته است اما مکان دقیق آن هنوز مشخص نشده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.