قزوین_ استاندار قزوین گفت: تجلیل از شهدای رسانه به معنی تجلیل از تاریخ خود است.

تجلیل از شهدای رسانه به معنی تجلیل از تاریخ خود است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آئین نکوداشت شهدای رسانه استان قزوین با عنوان «خبرنگار بصیر» روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله سردار پاسدار رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع، استاندار قزوین، احمدپور فرماندار آبیک و جمعی از خانواده های شهدا در مجتمع  فرهنگی، هنری باران آبیک برگزار شد.

در این مراسم، عبدالمحمد زاهدی اظهار داشت: ۱۷ مردادماه به دلیل حادثه در افغانستان و شهادت شهید محمودصارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی افزود: در تاریخ تمام ملت های جهان مقاطعی وجود دارد که سرنوشت ساز و تعیین کننده است و اگر به تاریخ جهان و ایران برگردیم حوادث و وقایعی بوده که در سرنوشت ملت ها تاثیرگذار بوده است که از جمله آن حادثه عاشورا است که تاثیرخود را در بشریت جهان گذاشته است.

استاندار قزوین ادامه داد: دفاع مقدس هم در زمره حوادثی بود که سره را از ناسره مشخص کرد و با توجه به اهمیت ثبت تاریخ در حفظ هویت و داشته های فرهنگی، نقش خبرنگاران دفاع مقدس در این حیطه بسیار برجسته است که  خبرنگاران شهید قزوینی در این وادی پیشرو بودند.

زاهدی یادآور شد: در دفاع مقدس در دوران اخیر که خبرنگاری و خبررسانی شکل گرفته افرادی که در سخت ترین وقایع را ثبت کردند خبرنگاران بودند و تمام اطلاعات مورد نیاز مسوولان از ارشیو خبرنگاران را می توان یافت.

وی تصریح کرد: رشد و پویایی جامعه نیازمند آشنایی با تاریخ خود است و اگر جامعه ای که با تاریخ خود آشنا نباشد، کاری از پیش نخواهد برد و تجلیل از شهدای رسانه به معنی تجلیل از تاریخ خود است و خبرنگاران نقش مهمی در ثبت و ضبط تاریخ دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.