معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: طی چهار دهه گذشته حدود چهار هزار وقف در استان خراسان رضوی ثبت شده است و با توجه به نقش وقف در رونق تولید پیش بینی می شود امسال حدود ۳۰۰ وقف در استان به ثبت برسد.

 وقف نقش تاثیرگذاری در تحقق رونق تولید دارد/ با آستان قدس رضوی تعامل بسیار خوبی داریم

حجت الاسلام جمال ایزدی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری حدود ۱۲۰ وقف در موضوعات مختلف در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مسأله وقف به عنوان یکی از حوزه های مهمی است که رسانه ها باید به آن ورود پیدا کنند،تصریح کرد: طی چهار دهه گذشته حدود چهار هزار وقف در استان خراسان رضوی ثبت شده است که سهم دهه چهارم از این تعداد دو هزار و سیصد وقف می باشد که نشان از توجه مردم به حوزه وقف در دهه اخیر داشته است.     بخشی از این موقوفه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مسائل اقتصادی ، رونق تولید و معیشت مردم، ترویج فرهنگ ایثارو  شهادت، اسکان نیازمندان ، زائران، دانش آموزان،امربه معروف و نهی از منکر   است. از طرفی موقوفاتی با نیت و موضوعات جدید طی سالهای گذشته به ثبت رسیده است که از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه می باشد.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه پیش بینی می شود بین ۲۸۰تا ۳۰۰ وقف امسال در استان خراسان رضوی به ثبت برسد،  افزود: در حوزه تحقق رونق تولید، چون یک جهت سازمان اوقاف مسائل اقتصادی است در بهره وری از موقوفات اقدامات خوبی صورت گرفته است و فعالیت های اقتصادی نظیر توسعه فعالیت های کشاورزی، ایجاد مراکز دامپروری، پرورش ماهی و  نیروگاه های خورشیدی  انجام شده است که باعث رونق اشتغال و ارتقاء ارائه خدمات به جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه ها در عرصه های مختلف اجتماعی جامعه، اظهار داشت: اهداف و ماموریت ما با آستان قدس رضوی یکی است و هر دو سه موضوع برنامه های قرآنی، زیارت و موقوفات را دنبال می کنند و اگرچه هر کدام به صورت مستقل برنامه ها را به پیش می برند اما  تعامل بسیار خوبی بین دو مجموعه برقرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.