زنجان-رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:همایش پیشگامان آیین محبت،به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها مردمی در حوزه خیرین است.

همایش کشوری پیشگامان آیین محبت در زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری روز سه شنبه با اشاره به برگزاری جشنواره آیین محبت گفت: شهر زنجان در حوزه خیرین سلامت بسیار خوش درخشیده و در سطح کشور تبدیل به یک الگو شده است.

وی افزود: دانشگاه به عنوان متولی حوزه سلامت به این سمت پیش رفته که فرصتی را در اختیار خیرین استان قرارداد تا از یک تریبون رسمی در سطح کشور بتوانند صدایشان را به اقصی‌نقاط برسانند و از تجربیات خیرین نقاط مختلف کشور در قالب آیین محبت که  ۲۴ مرداد برگزار می شود شاهد به نمایش گذاشتن توانمندی های حرکت های مردمی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ ازدواج و افزایش  طلاق که در سال‌های اخیر گفت :ادامه  روند، در رده‌های بعدی بر روی ترکیب جمعیتی کشور اثر خواهدداشت که این مهم موجب بازنگری سیاست‌های جمعیتی کشور شده است که در این راستا هفته گذشته همایش آموزش‌های حین ازدواج توسط ارگان‌های مختلف باحضور مربیان استان‌های قزوین و ‌زنجان برگزارشد.

قزلباش ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی در دو نوبت باموضوعات تخصصی حقوق، سلامت باروری و جنسی، روان‌شناسی و اخلاق و احکام انجام شد.

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  با اشاره به اینکه کنشگران اجتماعی، پیشگامان تحول اجتماعی و حافظان و تولیدکنندگان سرمایه‌های اجتماعی هستند، اظهارداشت: اسلام یک دین مدنی و اجتماعی است و ابعاد وسیعی در بخش‌های مختلف دارد که جامعه را به کنشگر اجتماعی بودن تشویق کرده است. 

 شیرمحمدی با بیان اینکه خبرنگاران هم به نوعی کنشگر اجتماعی محسوب می‌شوند افزود: اسلام بر تعاون و همکاری تاکید می‌کند.
وی تصریح کرد: افرادی که در مشارکت‌های اجتماعی حضور دارند خود را بی‌نیاز از مشورت ندانند اظهارداشت: مشارکت‌های اجتماعی بایستی در راستای سازندگی جامعه و زدودن آسیب‌ها باشد. 
 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به برگزاری همایش آموزش ازدواج در استان اظهارداشت: این همایش با استقبال زوجین روبه رو شد .

رییس مرکزبهداشت استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه میزان باروری در استان ۲.۲ درصد گزارش شده است افزود: این میزان در استان باید ۲.۱ درصد باشد که در این خصوص براساس آمار با حد جایگزینی جمعیت در استان فاصله داریم.
صائینی با اشاره اینکه استان زنجان در میزان نسبت ازدواج به طلاق نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد تصریح کرد: استان زنجان جزو ۱۰ استان اول در طلاق نیست..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.