همدان- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۴ هزار و ۷۰۶ خانوار در قالب ۱۰۲ هزار و ۶۶۸ نفر از مددجویان تحت حمایت در همدان دارای بیمه حوادث هستند.

تمامی مددجویان معیشت بگیر دارای بیمه حوادث هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، علی بحیرایی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه ۵۴ هزار و ۷۰۶ خانوار از مددجویان تحت حمایت در همدان دارای بیمه حوادث هستند، گفت: بابت بیمه اماکن مسکونی خانوارها تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت‌شده است.

بحیرایی بابیان این مطلب که ۷۳۷۵ خانه در سال جاری دچار آسیب شده است، ادامه داد: خدمات فوری به آسیب دیدگان از قبیل مشاوره، پیگیری، اسکان اضطراری، کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و تهیه سبد غذایی به آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان همچنین به خدماتی مانند احداث و بهسازی اماکن مسکونی، هزینه انشعابات آب، برق، گاز، پروانه ساختمانی، به‌کارگیری اردوهای جهادی در امر احداث، اشتغال فرهنگی و درمانی، خدمات فرهنگی، حقوقی، مشاوره خانواده و پرداخت کمک‌هزینه معیشت اشاره کرد و گفت: این خدمات به مددجویانی که در مناطق محروم سکونت دارند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: کمیته امداد وظیفه دارد محرومان را شناسایی کند و قابلیت‌ها و توانایی‌های خانواده‌های معزز تحت حمایت را در تمامی حوزه‌ها اعم از حمایت، اشتغال، فرهنگی شناسایی و پیگیری کند و از توانایی‌های آن‌ها در راستای خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی بهره گیرد.

علی بحیرایی در ادامه مطالب گفت: ارزیابی خسارات بیمه تجارت نو و پیگیری پرداخت غرامت‌ها به خانواده‌های آسیب‌دیده، پرداخت اعتبارات حمایتی، اشتغال، فرهنگی، مسکن و حقوقی در جهت توانمندسازی مددجویان، هماهنگی با اردوهای جهادی و سپاه برای اقدامات برون‌سازمانی و بهره‌گیری از امکانات سایر ادارات و برگزاری دوره‌های امداد و نجات و مدیریت بحران برای مددجویان با همکاری دستگاه‌های متولی این بخش خدماتی بوده است که در سال ۹۸ به مددجویان ارائه‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.