رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: به‌زودی یک گروه جهادی از بلژیک در مناطق محروم خراسان رضوی حضور می‌یابد.

یک گروه جهادی از بلژیک در مناطق محروم خراسان رضوی حضور می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد روحانی در مورد اقدامات بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای امسال بازسازی منازل سیل‌زده توسط بسیج سازندگی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: این بازسازی‌ها در ۴ محور گنبد در استان گلستان،  نیشابور، سبزوار، محور داورزن و کاشمر خلیل آباد و محور قوچان در حال انجام است و در حال حاضر بخش عمده مرمت‌ها تمام شده و در حال ساخت و ساز هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبد ۶۳ واحد تمام شده است تاکید کرد: امسال اردوهای جهادی تمام فعالیت خود را برای بازسازی مناطق سیل‌زده قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: ما متولی بچه‌های جهادی هستیم یعنی کسانی که وقت را صرف محرومیت‌زدایی می‌کنند؛ جوانان وارد عرصه بازسازی پس از سیل شدند و ۱۰۰ هزار نفر وارد کار شدند،  برای پروژه‌ها نیاز به منابع مالی  وجود دارد و به همین دلیل با برخی از ارگان‌ها وارد همکاری متقابل شده‌ایم برای مثال این اقدام مشترک را با کمیته امداد در دستور کار قرار دادیم.  

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی عنوان کرد: سال گذشته منابع طبیعی استان پای کار آمد و در زمینه بهره‌وری به ما کمک کردند؛  ۴۵ پروژه را در این قالب با منابع طبیعی صورت دادیم و مردم را پای کار آوردیم و ۶۰۰ میلیون تومان طبق اعلام منابع طبیعی کمک صورت گرفت.

روحانی افزود: سال گذشته دانش‌آموزان خراسان رضوی ۳۸۰ مدرسه را برای بازسازی و زیباسازی کمک کردند. همچنین ۵۵۰۰۰ ویزیت رایگان سال گذشته صورت گرفته و اکنون نیز یک تیم پزشکی در درگز و شاهین زاوه مستقر است.  

وی با اشاره به اینکه قرار است یک گروه جهادی از بلژیک به خراسان رضوی سفر کنند و از الگوی جهادی فعالیت در استان نمونه‌برداری کنند گفت: سال گذشته نیز یک گروه آلمانی در استان حضور داشتند و در روستاهای زلزله‌زده استان فعالیت کردند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.