کم آبی موجب افزایش آفات و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی کاشمر شده است.

کم آبی؛ افزایش آفات و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در بعضی از نقاط نبود آب موجب ضعیف شدن گیاهان و از سویی افزایش آفات و بیماریها و کاهش عملکرد محصول شده است.

سید ابوالقاسم موسوی از این شهرستان به عنوان خرده مالک ترین شهر استان نام برد و گفت: اکنون در حوزه کشاورزی با مشکلاتی از جمله خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم.

وی بیان کرد: متوسط سطوح کشت از جمله انگور دو دهم هکتار است، هرچند این میزان سطح برای اجرای آبیاری تحت فشار بسیار سخت بوده اما کشاورزان با راهنمایی‌های کارشناسان اقداماتی را انجام داده‌اند.

موسوی اظهار کرد: خشکسالی، آب در دسترس گیاهان را با مشکلات جدی مواجه کرده است، متاسفانه آب در دسترس گیاهان کم شده و برخی قنات‌ها خشک و کم آب شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین از خشک شدن باغات در برخی روستاها خبر داد و عنوان کرد: در بعضی از نقاط نبود آب موجب ضعیف شدن گیاهان و از سویی افزایش آفات و بیماریها و کاهش عملکرد محصول شده است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تنوع محصولاتی را که در شهرستان کشت می‌شود، افزایش دهیم و محصولات جدید نیز ابتدا در مزارع تحت اختیار ایستگاه تحقیقات کشاورزی کشت می‌شوند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.