مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی عنوان کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۴۳۰ هزار زائر سالمند به همت خدمه و خادمیاران در قالب طرح زیارتی «سالمندان و توان‌یابان» به زیارت روضه منوره مشرف شدند.

تشرف ۴۳۰ هزار زائر سالمند در طرح زیارتی سالمندان و توان یابان

به گزارش قدس آنلاین، حمید حبیبی‌پور در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعی از زائران محترم را سالمندان و توان‌یابان دارای صندلی چرخدار تشکیل می‌دهند، به منظور فراهم کردن امکان تشرف راحت این عزیزان به روضه منوره، طرح تشرفی با عنوان تشرف سالمندان و توان یابان از تیرماه سال ۹۷ اجرایی شد.
وی با بیان اینکه این طرح همه روزه به جز ایام خاص و مناسبت‌های پر ازدحام از ساعت ۸ تا ۹ و بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۱۵ اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای سال ۹۸ این طرح در ۱۸۰ نوبت برگزار شده و تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار زائر سالمند و معلول به کمک همراهان یا خادمین حضرت، با صندلی چرخدار به زیارت روضه منوره مشرف شده‌اند.
حبیبی‌پور گفت: در این طرح زائران می‌توانند از ورودی‌های حرم مطهر رضوی با صندلی چرخدار خود را به شبستان علوی مسجد مقدس گوهرشاد برسانند و از محل کفشداری ۱۲، با همکاری خادمین تا ضریح منور با صندلی چرخدار منتقل شوند.
وی با بیان اینکه دفاتر صندلی چرخدار در تمامی مبادی ورودی بارگاه منور رضوی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند، افزود: ۱۸۰۰ خادم در این بخش به زائران معلول، سالخورده و بیمار خدماتی همچون تحویل صندلی چرخدار، جابه جایی زائران ناتوان در مجموعه اماکن متبرکه در قالب گشت سیار، همکاری در برنامه زیارتی طرح «یا معین الضعفاء(ع)» ویژه تشرف زائران ناتوان و معلول جسمی، خدمات‌رسانی می‌کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.