گیلان – مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: در هفته دولت امسال ۱۲ پروژه با ارزش دو هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد .

افتتاح همزمان ۱۲ پروژه ملی و زیر بنایی در هفته دولت

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین  ،عظیم بلبل آبادی در نشست با اصحاب رسانه ظهر روز چهارشنبه به نقش اساسی ۱۲ پروژه برق در افزایش ضریب اطمینان در مصرف انرژی برق اشاره کرد و افزود : این پروژه ها در مناطق اسالم ،صومعه سرا،رشت و حومه ،چابکسر ،لنگرود مورد بهره برداری قرار می گیرد .

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در خصوص احداث  نیروگاه ۲۵ مگاواتی مقیاس کوچک در منطقه آزاد انزلی گفت : از مشخصات نیروگاه مولد مقیاس کوچک در گیلان که برای اولین بار توسط بخش خصوصی انجام گرفته است و ۱۳ دستگاه ژنراتور از نوع گازسوز توسط سازنده (mtu) آلمان مورد استفاده قرار گرفته است .

بلبل آبادی خاطر نشان کرد : استان گیلان استانی کم وسعت با تراکم جمعیت بالا محدودیت هایی را برای ایجاد پروژه های جدید دارد که با به کار گیری از مولد های مقیاس کوچک ضمن صرفه جویی در هزینه این مشکل حل میشود .  

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خاطر نشان کرد : نیروگاه ۲۵ مگاواتی مقیاس کوچک منطقه آزاد انزلی ۱۳۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد .

وی گفت :در گیلان برای هر مسیری که بخواهیم خطوط انتقال ایجاد کنیم زمین بلااستفاده وجود ندارد اکثر زمین ها کشاورزی و ... میباشند این شرایط احداث خطوط را بسیار سخت میکند و تنها راه حل بکارگیری از مولدهای مقیاس کوچک است .

وی گفت : نیروگاه ۲۵ مگاواتی مقیاس کوچک منطقه آزاد انزلی که قابلیت تولید همزمان برق و حرارت را دارد توسط شرکت مولد برق کاسپین و با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع احداث شده است .

بلبل آبادی افزود : هدف از احداث این نیروگاه تامین برق مصرفی منطقه آزاد انزلی بوده و انرژی مازاد تولیدی نیروگاه نیز می تواند بخشی از بار ترانس های انتقال پست ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی را کاهش دهد .

وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت فوق العاده منطقه آزاد انزلی ،چنانچه در شرایط بحرانی خطوط تغذیه کننده فشار قوی دچار قطعی گردد ،نیروگاه مذکور قادر خواهد بود با انجام تمهیدات فنی لازم ،برق مورد نیاز منطقه را تامین نماید .

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان به احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت صومعه سرا در هفته دولت اشاره کرد و افزود : مطالعات این پروژه از سال ۸۹ به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و این پست جایگزین پست قدیمی شهر صومعه سرا خواهد شد و از نظر کاهش آسیب های زیست محیطی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

وی گفت : افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست ۲۰/۶۳ کیلوولت شفت به ارزش ۸۵ میلیارد  ریال ،نصب فیبر نوری بر روی ۶ خط انتقال و فوق توزیع به طول ۴۷ کیلومتر به ارزش ۱۶ میلیارد ریال ،افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شفت به ارزش ۸۵ میلیارد ریال ،افزایش ۱۰۰ درصدی  ظرفیت پست چابکسر به ارزش ۳۵ میلیارد ریال  ،و ...از دیگر پروژه های برق منطقه ای گیلان در هفته دولت امسال می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.