خراسان شمالی- مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی از عدم اختصاص اعتبار به طرح پایش بیماری برسلوز خبر داد و گفت: تخصیص نیافتن اعتبار موجب شد این اداره کل ۱۱۰ میلیون تومان بابت اجرای این طرح بدهکار شود.

بدهکاری دامپزشکی به علت عدم تخصیص اعتبار  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد مهدی احمدی در نشست خبری گفت: اجرای طرح پایش بیماری برسلوز در جمعیت دام سبک استان از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اول، این طرح در شهرستان فاروج اجرا شد که اکنون به علت تخصیص نیافتن اعتبارات برای این طرح، این اداره کل تا به کنون برای اجرای آن بدهکار نیز شده است.

وی افزود: در سال گذشته برای اجرای این طرح به منظور پایش دام ها، شناسایی دام  های بیمار، حذف دام های بیمار و پرداخت غرامت به دامداران مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان برآورد شد که متاسفانه تا به کنون این اعتبار به استان اختصاص نیافته است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عید قربان گفت: عید قربان امسال در مقایسه با عید قربان سال گذشته انجام بازرسی های بهداشتی قبل از کشتار تا ۳۹ درصد و بازرسی بهداشتی لاشه ها نیز تا ۴۰ درصد کاهش یافتند.

وی اظهار داشت: به مناست عید قربان، روز گذسته در سطح استان سه هزار و ۹۳۱ راس دام قبل از کشتار مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفتند و هزار و ۴۳۰ راس دام نیز حین و پس از کشتار بازرسی بهداشتی شدند.

احمدی با بیان اینکه به مناسبت عید قربان و کشتار دام های قربانی در سطح استان ۳۰ اکیپ سیار و ۳۱ اکیپ ثابت دامپزشکی فعال بودند گفت: در این روز همچنین ۶۲ بازرس بهداشتی و ۱۷ ناظر شرعی فعال شده بودند و در سطح کشتارگاه ها و مناطق مختلف استان به مردم خدمات ارائه می دادند.

وی افزود: در عید سعید قربان چهار لاشه دام به وزن ۱۱۷ کیلوگرم ضبط و معدوم سازی و ۱۳۴ لاشه نیز اصلاح شدند.

احمدی گفت: در سال جاری به علت افزایش قیمت دام، میزان عرضه پرنده  شامل مرغ، خروس و بوقلمون در میادین ثابت و سیار دامی استان به مناسبت عید قربان به منظور کشتار افزایش یافته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.