سامسونگ با همکاری شیائومی سنسور 108MP ISOCELL Bright HMX را معرفی کرده است.

چشم انداز سامسونگ برای دوربین‌های تلفن همراه: تماشای جهان به مانند چشم انسان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به تازگی ، Realme و شیائومی OEM چینی، فناوری دوربین 64 مگاپیکسلی خود را اعلام کردند، اکنون سامسونگ غول کره جنوبی اولین سنسور دوربین جهان را برای تلفن‌های هوشمند راه اندازی کرده است که فراتر از 100 مگاپیکسل است، سامسونگ با همکاری شیائومی سنسور 108MP ISOCELL Bright HMX را معرفی کرده است، شیائومی در حال حاضر از سنسور 64MP ISOCELL GW1 سامسونگ برای تلفن هوشمند 64 مگاپیکسلی خود درج کرده است.

در بیانیه ای ، لین بن ، بنیانگذار و رئیس شرکت شیائومی گفت: "برای ISOCELL Bright HMX ، شیائومی و سامسونگ از همان مرحله اولیه تا تولید با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته اند که منجر به حسگر تصویر اولیه 108 مگاپیکسلی شده است. ما بسیار خوشحالیم که وضوح تصویری که قبلاً فقط در چند دوربین DSLR در ردیف برتر موجود بود ، اکنون در تلفن‌های هوشمند طراحی شده‌اند تا بتوان جهان را به مانند چشم انسان تماشا کرد."

سامسونگ ISOCELL Bright HMX یک سنسور تصویر 0.8um خواهد بود که همان حالت 64MP آن است، اما اندازه سنسور به اندازه 1 / 1.33 اینچ افزایش یافته است که برای تولید تصاویر با رزولوشن معادل DSLR با کیفیت بالا تهیه شده است.

اندازه حسگر بزرگ به HMX در جذب نور بیشتر در شرایط کم نور کمک می‌کند، مکانیزم هوشمند ISO را به طور هوشمندانه برای مطابقت با نیازهای محیط انتخاب می‌کند و در محیط‌های روشن به ISO کم یا ISO بالاتر منتقل می شود.

سنسور HMX از فناوری Tetracell و ISOCELL Plus سامسونگ استفاده می‌کند که قادر به تولید تصاویر روشن و 27 مگاپیکسلی است و از نظر فیلم برداری سنسور HMX حداکثر رزولوشن 6K را با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

یونگین پارک ، معاون اجرایی حسگرهای تجاری در سامسونگ الکترونیک گفت: "سامسونگ به طور مداوم در حال نوآوری در فن آوری‌های پیکسل و منطق است تا بتواند سنسورهای تصویر ISOCELL ما را به منظور تماشا جهان به مانند چشم های انسان به تصویر بکشد.

ادعا می شود سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی، عکس های بسیار شارپ و کاملاً غنی از جزئیات می گیرد، سامسونگ ISOCELL Bright HMX اواخر این ماه در مرحله تولید انبوه قرار خواهد گرفت و ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا پایان سال جاری یک تلفن هوشمند با این سنسور دوربین را عرضه کنیم.

اخیراً شیائومی فاش کرده بود که به زودی یک سنسور 108 مگاپیکسلی (ساخته شده توسط سامسونگ) در تلفن‌های هوشمند خود قرار خواهد داد که احتمالاً  در گوشی هوشمند Mi Mix 4 باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.