موسی الرضا ثروتی گفت: کاهش اعتماد مردم به مسوولین ناشی از عملکردهای غیر شفاف است. اگر مدیر جوانی خواهان اعاده حق مردمی است که در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند نباید به یک باره و یک شبه کنار گذاشته شود. آیا چنین کنار گذاشتن هایی به ایجاد شائبه و نگرانی از عدم شفافیت در کشور دامن نمی زند؟

نتیجه انتصاباتی که بوی سیاسی کاری می دهد, دوری مردم از دولت است

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با قدس آنلاین درواکنش به برکناری مدیر عامل صندوق بازنشستگی بعد از اشاره به فسادهای مالی انجام شده در این صندوق گفت: شفافیت یکی از اصول علم مدیریت است. در حقیقت اجرای عدالت اجتماعی و سامان بخشی به وضعیت مردم ایجاد شفافیت الزامی است؛ در غیر این صورت دولتها قادر به ایجاد اعتماد عمومی و همکاری بیشتر مردم با خود نخواهند شد. علی رغم اینکه موضوع شفافیت در هر دو دولت آقای روحانی به کرات تکرار شده و می شود اما متاسفانه سیاست گذاریها و تصمیم گیریها بر خلاف شعارهای داده شده است.

وی دراین باره افزود: با نگاهی به انتصابات درون دولتی به سادگی می توان متوجه سطحی نگری دولت در موضوع مهم شایسته سالاری شد. متاسفانه کسانی در راس امور قرار داده شدند که یا در ستاد انتخاباتی رئیس دولت فعالیت داشته یا سفارش شده هستند. شاید به جرات بتوان گفت بخش اعظمی از انتصابات دولت آقای روحانی حول محور افرادی است که منتسب به ستاد و مجموعه انتخابات آقای روحانی است؛  در حالی که جامعه به غیر از رای دهندگان به آقای روحانی شامل فرهیختگان مستقل و گروه های سیاسی دیگری است که هیچ گاه دولت آنها را جدی نگرفت و جایگاهی برایشان قائل نشد. در حقیقت می توان آنچه به عنوان " دولت ملی" توسط رئیس جمهور مطرح شد را سخنی گزاف و دور از واقعیت دانست؛ چرا که افرادی در راس پست های مهم قرار گرفته اند که وابسته به جناح دولت بوده اند، لذا برکناری مدیر جوانی که از رانت در صندوق بازنشستگی کشور می گوید مساله عجیبی نیست.

وی تصریح نمود: از جمله مواردی که همچنان در هاله ای از ابهام مانده موضوع 14 هزار میلیارد ارز دولتی است که گیرندگان آن و اینکه خرج خرید چه کالاهایی شده مشخص نشده است. قطعا انتظار می رود دولت با شفاف سازی مانع انتشار چنین شائبه هایی شود؛ در غیر این صورت دامن زدن به شایعات یا قوت گرفتن آنها دور از ذهن نیست.

نماینده سابق مجلس شورای  اسلامی بیان داشت: اینکه انتصاب های دولت بوی سیاسی کاری می دهد موضوع جدیدی نیست چرا که بسیاری از انتخاب مدیران براین اساس بوده است. متاسفانه عملکرد دولتها و دولت آقای روحانی بیانگر این موضوع است که سیاسی کاری جزو جدا نشدنی از انتصابات دولتی است. عدم شفافیت و کنار گذاشتن مدیرانی که قائل به ایجاد شفافیت یا آماده مبارزه با رانت خواران بوده اند نیز از موضوعاتی است که شاید در کمتر کشوری اتفاق بیفتد؛ اما درایران به کرات دیده شده است.

موسی الرضا ثروتی در پایان تاکید کرد: قطعا کاهش اعتماد مردم به مسوولین ناشی از عملکردهای غیر شفاف است. اگر مدیر جوانی خواهان اعاده حق مردمی است که در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند نباید به یک باره و یک شبه کنار گذاشته شود. آیا چنین کنار گذاشتن هایی به ایجاد شائبه و نگرانی از عدم شفافیت در کشور دامن نمی زند؟ متاسفانه بسیاری از عملکردهای دولت که باید شفاف سازی در آن موج بزند آلوده به رفتارهای غیر عادلانه شده است تا جایی که حتی امتحان و آزمون های استخدامی نیز از میان وابستگان به جناح های سیاسی امکان برخورداری از شغل دولتی را دارند! بی تردید ناسالم شدن فضای انتصابات و کنار گذاشتن مدیران مردمی به صلاح کشور نیست. امید می رود روزی نخبگان سیاسی به این نتیجه برسند که شایسته گزینی و شایسته پروری باید سرلوحه کار قرار بگیرد در غیر این صورت  نظام در معرض آسیب های جدی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.