عقیل رحمانی: جوان شروری که سال گذشته پس از مست کردن در پارک باهنر به شهروندانی که او و دوستانش را نگاه می‌کردند حمله و در پی آن یک ضربه چاقو به پشت جوانی زده بود، با تلاش مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان دستگیر و به سرپنجه عدالت سپرده شد.

دستگیری عامل اصلی ایجاد رعب و وحشت در پارک باهنر

حمله به مردمی که فقط نگاه کرده بودند!

۲۴ آبان ماه سال گذشته بود که خبر حمله چند فرد شرور به شهروندان در پارک باهنر مشهد را در خط قرمز منتشر و در تشریح چگونگی آن ماجرای وحشتآفرین اشاره شد: چند روز پیش پنج رفیق قدیمی دور هم جمع شدند تا برای یکی از دوستانشان جشن تولدی برپا کنند. آنها پس از تهیه کیک تولد و مشروبات الکلی راهی پارک باهنر شدند.

وقتی افراد شرور کیک تولــد را در میان پارک برش زدند، برخی از آنها مشروبات الکلی مصرف کردند. در همین حین بود که تعدادی از اعضای باند شرارت، قطعاتی از کیک را به سر و صورت هم کوبیدند. در حالــی که این رفتار در میان پارک توجه برخی از رهگذران را به خود جلب کرده بود، افراد شــرور با چاقو و زنجیری که همراه داشتند به سمت شهروندانی که آنها را نگاه میکردند حملهورشدند. رهگذران که وحشت زده بودند، با شنیدن صدای نعرههای دلهرهآور آنها، هر کدام به سمتی فرار کردند.

 اوباش مست که زنجیر و چاقو روی هوا میچرخاندند راه فرار یکی از شــهروندان را بســتند و در یک لحظه یکی از مخلان امنیت عمومی، چاقویی را از پشــت به بدن مرد جوان فرود آورد و او را به شــدت مجروح و نقش بر زمین کرد.

عربدهکشهای مست پس از مجروح کردن این شهروند، به خودروهای پارک شده حاشیه بولوار باهنر هم یورش برده و به آنها هم آسیب رساندند. اقدامات مجرمانه آنها به حدی در منطقه ایجاد ترس کرده بود که حاضران در محل سعی میکردند به هر زحمتی که شده از محل فرار کنند. اوباش مست پس از آن از محل متواری شدند. کمی بعد با حضور پلیس و انجام اقدامات اولیه، پروندهای در شعبه ۲۰۳ دادسرای مشهد مطرح و مأموران پس از کسب دستور قضایی توانستند در مدت کوتاهی چهار نفر از اعضای باند شرارت را دستگیر کنند. تحقیقات قضایی نشان میداد که عامل اصلی و فردی که ضربه سختی را بر پیکر شهروند مشهدی فرو آورده بود، به مکان نامعلومی گریخته است.

  پایان فرار یک شرور خطرناک در پنج تن

پس از آن با دستور مقام قضایی پرونده برای شناسایی عامل این وحشتآفرینی در شهر و انجام اقدامات علمی و تخصصی به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

به محض وصول پرونده سرهنگ کارآگاه «خسروی» رئیس اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان دستور داد تا یکی از مأموران زبده این اداره روی ماجرا تمرکز کند و رد متهم فراری را شناسایی کند. این کار هم صورت پذیرفت و کارآگاه «رشید» مستندات پرونده را دوباره روی میز کنار هم چید. نتیجه اقدامات فنی و پلیسی در این چند ماه گاهی به شناسایی محل اختفای متهم ختم میشد، اما عامل شرارت به سرعت مکان حضور خودش را تغییر میداد.

تعقیب پلیسی و فرار متهم همچنان ادامه داشت تا اینکه مأموران در حین رصد شبانه محل‌های احتمالی تردد متهم پی بردند که شرور فراری برای استراحت به خانه‌ای در حوالی بولوار پنچ‌تن مشهد رفته و آنجا حضور دارد.

این گونه بود که موضوع به رئیس اداره عملیات ویژه اطلاع داده شد. پس از آن نیروی کمکی برای بستن تمامی راههای فرار متهم به محل اعزام و با اجرای یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه، سرکرده باند شرارت دستگیر شد.

در حالی عملیات دقیق مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان موجب شد این پرونده شرارت هم بسته شود که تحقیقات پلیسی نشان میداد، متهم پروندهای هم تحت عنوان انجام اعمال منافی عفت در دادگاه کیفری مشهد دارد و از آن جهت هم تحت تعقیب بوده است.

منبع: قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.