۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 666943

قدس: دیروز بود که معاون رئیس سازمان محیط زیست از تلف شدن هفت قلاده ببر در باغ وحش مشهد خبر داد و در همان خبر به نقل از وی آماده بود که دلیل تلف شدن هنوز مشخص نیست.

حاشیه مرگ هفت توله ببر در باغ وحش مشهد

آنچه در این موضوع قابل اتکا و اعتناست این است که  یکی دو روز قبل هفت قلاده توله ببر در باغ وحش مشهد تلف شده‌اند اما اینکه جریان این اتفاق چه بوده کسی در این زمینه اظهارنظری رسمی نداشته است. فقط مهدی رستمی، مدیر باغ وحش مشهد در واکنش به این موضوع تلف شدن توله ببرها در زمان زایمان را دلیل این اتفاق دانسته است.

در گفتههای رستمی در این خصوص عنوان شده است: هفت توله یک ماده ببر در هنگام زایمان تلف شدند و این اتفاق نادر نیست و عموماً در حیات وحش نیز رخ میدهد.

وی با بیان اینکه این ماده ببر برای اینکه به فرزندان خود شیر ندهد یک پای توله خود را بلافاصله بعد زایمان بلعید، ادامه داد: عموماً این اتفاق در بین نژاد ببرها شایع است.

نکته جالب توجهی که در اظهارات رستمی وجود دارد این است که با همه این شرایط میشود توله ببرها را بعد از تولد از اینکه دچار مرگی اینچنینی شوند، نجات داد. وی میگوید: اگر در زمان زایمان بلافاصله توله ببر را از زیر دست و پای مادر نجات دهیم، احتمال زنده ماندن زیاد است.

با علم به این موضوع و با توجه به اینکه زمان زایمان ببر مادر تقریباً مشخص بوده است چرا اقدامات لازم در این خصوص صورت نگرفته است، جای سؤال و تردید دارد؟

شایان ذکر است، در جهت پیگیری این موضوع با مدیر کل و مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان خراسان رضوی تماس گرفتیم که موفق به صحبت با آنها نشدیم و تماس ما بیپاسخ ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.