مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: دومین گردهمایی فعالان اربعین حسینی به میزبانی آستان قدس رضوی و با حضور موکب داران بیش از ۱۱ کشور جهان در تالار قدس حرم مطهر روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

دومین گردهمایی فعالان اربعین حسینی با حضور موکب داران بیش از ۱۱کشور جهان در مشهد

محسن منصوری، دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی و مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دومین گردهمایی فعالان اربعین حسینی به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) به مدت دو روز از روز پنج شنبه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مخاطب این برنامه موکب داران ایرانی و عراقی و فعالین عرصه اربعین از جمله فعالان فرهنگی و  رسانه ای هستند که ۶۰۰نفر از کشور ایران و ۱۰۰ نفر نیز از کشور عراق در این برنامه حضور دارند که به بحث و تبادل نظر در باره موضوع اربعین و حضور پرشکوهتر این مراسم خواهند پرداخت.  

منصوری افزود: این همایش دارای دو بخش اصلی است که بخش اول آن مراسم سخنرانی است که میهمانان ویژه این بخش شامل تولیت آستان قدس رضوی، وزیرکشور ، سفیر عراق ،امام جمعه مشهد ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، جانشین سپاه پاسداران ،  آیت الله میرباقری و حجت الاسلام پناهیان هستند. همچنین در بخش بعدی روز پنج شنبه بعدظهر نیز پنج پنل تخصصی با موضوع اربعین  برگزار خواهد شد .

وی تصریح کرد: هدف اصلی این همایش،  هم افزایی و استفاده از ظرفیت های مشترک مواکب و بیان تجربیات و تبادل آنها در حوزه اربعین است. هدف بعدی همایش نیز تحکیم رابطه بین دو ملت ایران و عراق می باشد. همچنین از مواکب ایرانی که در موضوع پذیرایی اربعین کمک کار مواکب عراق هستند در خواست کرده ایم که موکب عراقی متناظر با خودشان که در عراق به آنها کمک می کنند را دعوت کنند تا اتحاد و انسجام خادمان اربعین بیش از گذشته در این همایش تجلی پیدا کند.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی خاطر نشان کرد: این همایش از صبح پنج شنبه ساعت ۸.۱۵ در تالار قدس حرم مطهر شروع خواهد شد و تولیت محترم آستان قدس رضوی به عنوان اولین نفر به سخنرانی خواهند پرداخت، سپس از مواکب بین المللی اربعین که از ۱۱ کشور در این همایش حضور دارند تقدیر صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در ادامه نیز  وزیر کشور به عنوان متولی موضوع اربعین به سخنرانی خواهند پرداخت  و سپس سفیر عراق ضمن سخنرانی، هدیه ای  به صورت نمادین  از طرف مردم  ایران جهت تقدیراز ملت عراق به وی  تقدیم خواهد شد، در ادامه همایش نیز بعد ظهر پنج شنبه پنل های تخصصی  برگزار خواهد شد. صبح روز جمعه نیز سخنرانی حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام پناهیان ، سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران و سپس مداحی آقای واعظی صورت خواهد گرفت.    

منصوری بیان داشت: اربعین در طول سال های گذشته بزرگترین پدیده فرهنگی اجتماعی و مذهبی در جهان بوده است که با حرکت مردمی و مبتنی بر عشق گسترده مردم شکل گرفته است. آستان قدس رضوی نیز  با مشارکت خیرین در سال های گذشته حضور  پررنگی در این مراسم داشته است و بنا داریم این نقش آفرینی را امسال نیز تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در بعد مالی این فعالیت رابا کمک  خیرین و در بعد اجرایی بامشارکت  فعالان مردمی انجام خواهد داد. از طرفی سعی شده است در موضوع اربعین در جایگاه دستگاه ها و مسئولان دولتی و همچنین مردم  قرار نگیریم و بیشتر بر خلاء ها و کارهای بر زمین مانده تمرکز کنیم و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

دبیر ستاد اربعین حسینی آستان قدس رضوی  افزود: در موضوع اربعین آستان قدس رضوی پنج اولویت را مدنظر قرار داده است که اولین آن خدمت رسانی در نقاط خلاء و فقدان خدمات مطلوب مانند استقرار در نقاط مرزی در مهران و میرجاوه  است ، همچنین  اولویت دوم  بر تقویت ابعاد فرهنگی اربعین است و آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد  فرهنگی از سال های گذشته به این موضوع ورود پیدا کرده است و حتی  بنا داریم که امسال کنگره بین المللی شعر اربعین را با حضور جمع زیادی از شاعران آیینی برگزار کنیم .

وی تصریح کرد: اولویت سوم آستان در موضوع اربعین،  توسعه ابعاد بین المللی اربعین است که در همایش روز پنج شنبه نیز موکب داران از ۱۰ کشور حضور پیدا خواهند کرد . محور چهارم  آستان قدس رضوی در اربعین زمینه سازی برای حضور محرومین در مراسم اربعین است و سال گذشته هزار نفر با مشارکت خیرین از سوی استان قدس رضوی در مراسم  اربعین شرکت کردند و امسال نیزبنا داریم این اقدام را تقویت کنیم. محوربعدی  آستان قدس رضوی در موضوع اربعین تقویت روابط بین دو کشور دوست ، ایران و عراق است که حضور ۱۰۰موکب دار عراقی در این همایش تایید کننده این موضوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.