حجت الاسلام رسول منتجب نیا، یکی از افراد فعال جبهه اصلاحات گفت: اگرچه دولت روحانی تلاش های بزرگی را در طول ۶ سال گذشته انجام داده است اما در اینکه در موضوع و مسائل اقتصاد کشور کم کاری کرده است تردید وجود ندارد.

دولت در مسائل اقتصادی کشور کم کاری کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رسول منتجب نیا در اولین نشست خبری حزب جمهوریت ایران اسلامی در مشهد مقدس گفت: کشور در شرایط کنونی بیشتر از هر چیزی به وحدت و انسجام نیاز دارد و همه باید تلاش کنند که نشاط و امید در بین مردم رشد پیدا کند.  

 وی با بیان اینکه به دلیل ناتوانی برخی احزاب نباید نگاه بدبین به سایر احزاب داشت، تصریح کرد: فرهنگ تحزب در کشور باید نهادینه شود و فعالیت های سیاسی به احزاب سپرده شود. از طرفی نقاط قوت و ضعف احزاب نیز باید دیده شوند و نسبت به رفع و تقویت انها اقدام جدی صورت بگیرد، همچنین به جای اینکه بالغ بر چندین حزب کاغذی در کشور فعالیت کنند بهتراست چند حزب منسجم به فعالیت بپردازند.  از طرفی اینکه فرهنگ تحزب در جامعه رشد نیافته است به این دلیل است که برخی مسئولان به دلیل اینکه تمایلی بر نظارت بر فعالیت های خود ندارند علاقه ای به ایجاد احزاب در کشور از خود نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشم و گوش ملت هستند، افزود: اختلاف سلیقه در اصلاح طلبان همچون سایر گروه های سیاسی درکشور وجود دارد، اما همواره اصلاح طلبان دارای وحدت بوده اند و اگر این طور نبود در سال ۹۲عارف به نفع روحانی کناره گیری نمی کرد.

منتجب نیا با بیان اینکه بنا برتک روی نداریم و تاکید ما بر تعامل نه پذیرش تحمیل است، اظهار داشت: در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ ائتلاف یک ضرورت عنوان شد، اما در سال ۹۸ درباره این ضرورت هنوز تصمیم گیری نهایی نشده است و برخی بزرگان اصلاح طلب که سخنانی را مطرح کرده اند نظر شخصیشان بوده و مبتنی بر نظر اصلاح طلبان نیست.

وی بیان داشت: عملکرد ضعیف برخی احزاب در کشور باعث شده است که نگاه اغلب مردم به حزب بیشتر یک ستاد انتخاباتی باشد . از طرفی به جز یک بخش اقلیت، همه مردم با مشکلات و مسائل اقتصادی در کشور مواجه هستند و قوای سه گانه باید مراقب باشند که این نارضایتی در جامعه وسعت پیدا نکند. زیرا قدرت نظام و کشور به حمایت مردم است و در انتخابات به عنوان یک عرصه با اهمیت ، رضایت و نارضایتی مردم از مسئولان اشکار می شود.

حجت الاسلام منتجب نیا با بیان اینکه از عدم تایید صلاحیت ها نگران هستیم، افزود:  کشور از حیث نیروی انسانی غنی است و اگر افرادی به دلایلی همچون ابزار قانونی یا اظهارات سلیقه ای تایید صلاحیت نشوند افراد دیگری هستند که صلاحیت حضور در مسئولیت ها را داشته باشند.از طرفی هیات های قانونی نظارت در کشور باید شایسته سالاری را مد نظر قرار دهند و فرصت حضور را برای نخبگان، بانوان و نیروهای کارآمد فراهم کنند و در صورتی که اشتباهات گذشته در تایید صلاحیت ها تکرار نشود احزاب و مردم بهترین انتخاب ها را خواهند داشت. همچنین مدیران هنگام انتصاب در مسئولیت ها باید از بکارگیری و استخدام های اتوبوسی اجتناب کنند و بومی گرایی را به منظور رشد و تعالی نیروی های هر منطقه مد نظر قرار دهند .

وی با بیان اینکه ۷۰درصد اختیارات در اختیار دولت نیست ، اظهار داشت: اگرچه دولت روحانی تلاش های بزرگی را در طول ۶ سال گذشته انجام داده است اما در اینکه در موضوع و مسائل اقتصاد کشور کم کاری شده است تردید وجود ندارد، از طرفی دولت باید از نظرات مختلف استفاده کند و به یک حلقه بسته در بکارگیری نیروها تکیه نکند و برای حل مشکلات اقتصادی از صاحب نظران فرصت بدهد ، همچنین کشور نیاز به یک دولت دارد و باید دولت های موازی حذف شوند .

منتجب نیا بیان داشت: چون عرصه را در حزب اعتماد ملی نامناسب دیدم حاضر به همکاری در این حزب نشدم و تصمیم به تشکیل حزب جدید گرفتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.