۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 667033

زنجان- همایش کشوری پیشگامان آیین محبت در استان زنجان برگزار شد.

زنجان، بهشت خیرین سلامت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:  جمشید انصاری معاون رئیس جمهور درهمایش پیشگامان آیین محبت که ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزارشد گفت: دولت بتواند در جهت توسعه فعالیت‌های سمن‌‎ها و خیریه‌ها تسهیل‌گر باشد.
انصاری  افزود: انسان‌ها در زندگی به نوعی از کنشگری و فعالیت اجتماعی نیازدارند  و به غیر ازخود به فکر آحاد جامعه هم  باید باشند و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در دستور کار قراردهد و با مشارکت دیگران مشکلاتی از مشکلات بقیه را حل کندُ حائز اهیمت است.
وی ادامه داد:فعالیت اجتماعی کار سهل و ساده‌ای است و باید دیگران را هم به فعالیت اجتماعی کشاند و مجموعه شکل داد همان‌طور که سمن‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌ها به آن مبادرت می‌کنند.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه ارزش سمن‌ها و تشکل‌ها در این حوزه‌ها بیشتر از کار و دستگیری‌ و سلامت رساندن به بیمار، است ادامه داد: ثمن ها فضایی رابرای اکثر مردم فراهم می‌کنند و سبب می‌شوند تا شخصیت وجودی افراد رشد بهتری پیدا کند.
انصاری با بیان اینکه این همایش با حضور فعالین سلامت مردم و خیریه‌ها شکل گرفته که توفیق بزرگی است افزود: فلسفه تشکیل این همایش در وهله اول باید جمع‌بندی و مستندسازی تجارب موفقی که در این عرصه در کشور بروز پیدا کرده استُ باشد.
وی افزود: مدیریت دانش در این حوزه  و انتقال تجارب انجمن‌ها و تشکل‌های موفق از دیگر موارد مورد توجه در این همایش  بشمار می آید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت حاضر است کمک کند تا تجربه‌های موفق احصا و در مدیریت دانش با حضور کارشناسان این حوزه کار شود اظهارداشت: تشکل‌ها و خیریه‌ها و ... اگر به این حوزه وارد نمی‌شدند وظایف این حوزه‌ها بردوش دولت می‌افتاد و در این راستا امیدواریم دولت بتواند در جهت توسعه این فعالیت‌ها تسهیل‌گر باشد.
 سند امنیت تغذیه استان با برش شهرستانی تهیه شده است

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان نیز به اقدامات مردم استان زنجان  در امور خیریه به ویژه حوزه سلامت اشاره کرد.

حقیقی  با بیان اینکه اجرای طرح توسعه بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی بیمارستان ولیعصر زنجان با کاهش قابل ملاحظه عوارض دریافتی توسط شهرداری آغاز شده است،افزود: حضور و مشارکت در همه حوزه‌ها ازجمله حوزه سلامت تعیین کننده است.
وی  با تاکید بر اینکه خیرین  علاقمند به ملموس بودن اقدامات خود هستند و این موضوع از خواسته های به حق آنهاست. اظهارداشت:ساختارهای بسته اداری پویایی خیران را مانع می‌شود و باید از این ساختارها دست کشید.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه خدمت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ساختن بیمارستان نیست ادامه داد: امروزه ثابت شده مهم‌ترین معضل کشور فعالیت در حوزه پیشگیری در بیماری‌های غیرواگیر و مشخص کردن دیگر ارگان‌ها در این حوزه است.
وی بررسی سهم مردم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را دیگر اولویت پیش رو بیان و لظهارداشت: در این راستا سند امنیت تغذیه استان با برش شهرستانی تهیه شده، هرچند شاید نتوان همه امکانات و بودجه مورد نیاز را در حال حاضر فراهم کرد تا بتوان به وظایف خود در تامین غذای سالم عمل کرد، ولی لااقل می‌توان اقدامات اولیه با استفاده از ظرفیت‌ها از جمله دهیاری‌ها را انجام داد..
استاندار زنجان تعداد سمن‌های فعال در استان زنجان را ۳۵۵ واحد اعلام کرد و افزود: ۸۰ مورد از این آمار خیریه هستند و باید از فکر و تفکر فعالان سمن‌ها برای بهبود امور استفاده بهینه کرد.
زنجان بهشت خیرین سلامت

پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم  پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز اظهارداشت: این همایش فرصتی است که با شنیدن ایده‌هاُ سخنان و تجربیات موفق خیرین در تمام نقاط کشور از آنها به عنوان توشه استفاده کنیم .
قزلباش با تاکید براینکه انجام کار خیر را هرکس تشویق و ترغیب کند به عنوان وظیفه ماجور می‌شود افزود: مشارکت خیرین در حوزه سلامت استان زنجان باعث شده زنجان بهشت خیرین سلامت نامیده شود و در این راستا مردم به دست خودشان با توانمندی خیریه‌ها و موسساتی ایجاد کردند که توام با نوآوری ابتکار، خلاقیت و حرکت به سمت الگوپردازی است.
وی  با بیان اینکه فلسفه تشکیل این همایش  تاکید بر نیاز و حضور و مشارکت هرچه بیشتر و ایجاد حرکت‌های مردمی در جهت توسعه پایدار همه‌جامعه است افزود: این همایش فرصتی است که با شنیدن ایده‌هاُ سخنان و تجربیات موفق خیرین در تمام نقاط کشور از آنها به عنوان توشه استفاده کنیم .
گفتنی است، همایش کشوری پیشگامان آیین محبت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایشی کشور با محوریت حمایت‌طلبی و به منظور اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ احسان در جامعه، انتقال تجارب ارزنده و بررسی ایده‌های جدید در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی سازی سلامت با مشارکت خیرین و سمن‌های فعال سلامت استان باحضور جمعی از خیرین و مدیران از سراسر کشوری برگزارشد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.