همدان- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طی ۴ ماه امسال ۱۸ نفر دراستان همدان غرق شدند.

طی ۴ ماه امسال ۱۸ نفر دراستان همدان غرق شدند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین حبیب معصومی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸ تن امسال در این استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این آمار مساوی با یکساله ۹۷ است.

معصومی افزود: بسیاری از محیط هایی ناشناخته مناسب شنا نیست و بیشتر غرق شدگی های امسال در مناطق غیر دریایی از جمله رودخانه، استخر و سد رخ داده است.

وی با بیان اینکه سوانح رانندگی در همدان سیر نزولی دارد یادآوری کرد: سال ۹۶ در سوانح این استان ۵۰۵ تن جان باختند که این آمار در سال گذشته با ۱۴ درصد کاهش به ۴۳۴ نفر رسید.

معصومی ادامه داد:  ۱۲ کیلومتر سه راهی ویان تا کبودراهنگ ۱۸ تصادف در یکسال رخ داده که منجر به مصدومیت ۶۰ تن و فوت ۱۲ نفر شده است که بیشترین سوانح این محور واژگونی در پیچ شاوه است.

وی علاوه بر همکاری تمامی نهادهای مسئول برای رفع نقاط حادثه خیز با اجرای طرح های عمرانی و نصب علائم، کاهش سوانح رانندگی را مستلزم تغییر رفتار ترافیکی دانست.

معصومی گفت : اورژانس هوایی این استان از ۱۸ مرداد وارد ششمین سال فعالیت شده که در پنج سال گذشته ۲۸۴ ماموریت انجام داده و ۳۴۸ بیمار و مصدوم جابجا کرده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مصدومان منتقل شده توسط اورژانس مربوط به سقوط از ارتفاع، حوادث جاده ای، سکته قلبی و مغزی بوده است.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۶۰ نقطه حادثه خیز و نیازمند به احداث پد فرود بالگرد توسط تیمی بررسی، مشخص و تایید شده است.

معصومی درباره اورژانس ریلی توضیح داد: نحوه برقراری ارتباط بین اورژانس و قطار، برگزاری تمرین مشترک دورمیزی، احداث پد فرود بالگرد در کنار قطار، ایجاد راه دسترسی زمینی به محل احتمالی بروز حادثه، درخواست نقشه راه  آهن به منظور بررسی نقاط حادثه خیز و نقاط کور آنتن دهی و ساعت حرکت قطار مورد ارزیابی قرار گرفته است تا در صورت بروز حوادث آمادگی برای سرویس دهی باشد.

وی گفت: در تفاهم نامه ای بین اورژانس و راه آهن کشور مقرر شد ۱۵ واگن اورژانس طراحی و یک واگن تحویل همدان شود که این اقدام صورت گرفته و تنها تجهیز آن مانده است همچنین یک واگن بیمارستان سیار تحویل همدان می شود.

معصومی افزود: این استان دارای ۵۷ پایگاه شهری، جاده ای و هوایی است که سه مورد در هفته دولت افتتاح و سه پایگاه دیگر در صورت تامین اعتبار تا پایان سال در آزاد راه همدان - ساوه، روستای «آب مشکین» کبودراهنگ و روستای «جربانلو» رزن راه اندازی می شود.

معصومی ادامه داد: ۵۶ دستگاه آمبولانس جدید از سال ۹۲ تاکنون به ناوگان همدان اضافه شده و تنها  ۲۰ دستگاه مربوط به قبل سال ۹۲ هستند همچنین ۱۷ دستگاه آمبولانس بنز قرار است از گمرک ترخیص و تحویل همدان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.