همدان- فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان گفت: برنامه ای با عنوان «علی وقف اسلام» در آستانه دهه امامت و ولایت طراحی شده که ایده و ابتکار آن مربوط به بسیج است اما با مساعدت و همراهی تمامی دستگاه ها اجرا می شود.

جشنواره «علی (ع) وقف اسلام» در همدان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرهنگ بقایی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان ظهر امروز درجمع خبرنگان اظهار کرد:  یکی از آسیب های برنامه های برگزار شده در مناسبت ها را عاطفه زدگی دانست و توضیح داد: در این برنامه ها به جای توجه به محتوا و تبیین موضوع، تنها به برگزاری جشن و جُنگ شادی توجه می شود.

بقایی با بیان اینکه جشنواره «علی وقف اسلام» از ۲۶ مرداد آغاز می شود گفت: ۴۶ عنوان برنامه به مدت هفت روز در هفت محله شامل منوچهری، شهرک ولیعصر(عج)، کوی کوثر، شهرک فرهنگیان، شهرک شهید مدنی، کوی بهشتی، کوی اعتمادیه با مشارکت مردم برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان گفت: برنامه های پیش بینی شده در بوستان ها، مدارس، مساجد، حسینیه ها و مراکز درمانی که محل تجمع اقشار مختلف مردم است برگزار شود.

وی برنامه های پیش بینی شده را شامل برپایی میز خدمت، اکران فیلم، طرح انبان مولا، مشاوره و ویزیت رایگان، برگزاری بازی های بومی و محلی، تبیین موضوع غدیر، نمایش خیابانی، جنگ شادی و مولودی خوانی دانست.

بقایی افزود: میز خدمت با کمک و حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی در این هفت محله برپا شده و دستگاه های خدمات رسان با حضور فعال، به درخواست و مطالبات مردمی پاسخ می دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان گفت: اکران فیلم سینمایی در قالب کلیپ و تولیدات جشنواره عمار نیز در هر محیطی که امکان اکران باشد صورت می گیرد.

سرهنگ بقایی درباره طرح انبان مولا اظهار داشت: برنامه خدماتی و جهادی در این روز برگزار شده که شامل اعزام تیم جهادی به محله ها توزیع اقلام و بسته های غذایی بین افراد تحت پوشش است.

وی افزود: برای مشاوره و ویزیت رایگان مردم در این هفته، از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص استفاده می شود همچنین از مشاوران حوزه دینی، اجتماعی و مذهبی برای مشاوره در این حوزه ها دعوت به عمل آمده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان اضافه کرد: برای احیای ورزش های بومی و محلی، برنامه های ورزشی در پارک ها و بوستان با کمک ورزش محلات برگزار می شود.

سرهنگ بقایی با تاکید بر اینکه نباید در عید غدیر به برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری برنامه یک ساعته اکتفا شود از زمینه سازی برای اذان دسته جمعی در مساجد منتخب و تصویر و فیلم برداری از این حرکت نمادین خبر داد.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با کانون پرورش فکری روزانه ۲۰۰ تن از سکنان محله های یاد شده در سینما حضور می یابند همچنین ۲۰۰ تن با هماهنگی میراث فرهنگی از اماکن تاریخی و توریستی بازدید می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.