جعفر قناد باشی گفت: جریان استکباری با آگاهی به این خطر و نگرانی از اینکه آقای زکزاکی به ماندلای دیگری تبدیل شود و در رأس نهضت‌های ضد نژادپرستی قرار بگیرد، ایشان را از زندانی به زندان دیگر می‌فرستند چرا که می‌دانند شیخ زکزاکی توانایی رهبری نهضت بزرگ جهانی را علیه نژاد پرستان بخصوص آقای ترامپ و دوستانش را دارد.

انگلیس نگران تبدیل شدن شیخ زکزاکی به ماندلای دوم است/قطع ارتباط شیخ با دنیا، دلیل اصلی تبعید وی از زندان نیجریه به زندان هند است

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اهداف پشت پرده سفر درمانی شیخ زکزاکی به کشورهند گفت: واقعیت سفر درمانی شیخ زکزاکی به هند بهانه‌ای برای انتقال ایشان از یک زندان به زندانی دیگر است. دولت نیجریه با تبعیت از اتاق فکر های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس بر آن است تا با دور کردن شیخ زکزاکی از طرفداران چند ده میلیونی خود در نیجریه و کشورهای همسایه، اتحاد نهضت های آزادی بخش آفریقا و سیاه پوستان را از هم متلاشی کند. استکبار جهانی از این موضوع به شدت واهمه دارد که مبادا آقای زکزاکی به نلسون ماندلایی اسلامی تبدیل شود.

وی دراین باره افزود: سیاه پوستان آفریقا و بسیاری دیگر از کشورها حتی در آمریکا و اروپا در انتظار رهبری هستند که مدافع حقوق آنها باشد تا با ایستادگی در برابر قدرتهای بزرگ مانع ظلم بیشتر به مسلمانی شود که دراین کشورها در اقلیت مذهبی به سر می‌برند. لذا جریان استکباری با آگاهی به این خطر و نگرانی از اینکه آقای زکزاکی به ماندلای دیگری تبدیل شود و در رأس نهضت‌های ضد نژاد پرستی قرار بگیرد، ایشان را از زندانی به زندان دیگر می فرستند چرا که می‌دانند شیخ زکزاکی توانایی رهبری نهضت بزرگ جهانی را علیه  نژاد پرستان بخصوص آقای ترامپ و دوستانش که در راه تقویت نژاد پرستی از هر سبوعیتی کوتاهی نمی کنند را دارد. لذا ترس از دست دادن منابع غنی ثروت در آفریقا و آگاهی مردم در مبارزه هر چه بیشتر با نژاد پرستان است که استکبار را به توطئه علیه آقای زکزاکی ونهضت‌های بزرگ اسلامی در آفریقا واداشته است.

این کارشناس بین الملل اظهار داشت: شیخ زکزاکی به عنوان رهبری تحصیل کرده، آگاه، هوشمند که از قابلیت لازم برای رهبری حرکت‌های آزادی بخش برخوردار است در سالهای اخیر با توطئه‌های بسیاری از سوی دشمنان اسلام روبه‌رو شده است لذا سفر ایشان به هند به بهانه درمان نیز  توطئه آمیز است چرا که هند همچون نیجریه از مستعمرات سابق انگلیس بوده به شمار می رود و هر دو کشور تحت نظر و نظارت سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس هستند و تلاش می کنند تا از طریق ارتباط سازمانی مانع انتشار سخنان و مواضع به حق آقای زکزاکی در سطح جهان شوند.

جعفر قناد باشی گفت: طبیعی است اگر آقای زکزاکی برای درمان به اروپا یا کشور دیگری انتقال داده می شد، امکان ارسال پیام ایشان از طریق خبرگزاریها به مردم سرتاسر جهان فراهم بود؛ قطعاً بسیاری از سیاه پوستان نیجریه‌ای و سیاه پوستان آزادیخواه در سراسر جهان منتظر دریافت رهنمودهای مبارزاتی ایشان هستند لذا انتخاب کشور هند ازجهات مختلفی معنا دار است.

وی دراین باره تصریح نمود: جمعیت یک میلیارد ودویست میلیونی هند با مذاهب مختلف از این پتانسیل برخوردار است که در میان این همه شلوغی یاد شیخ زکزاکی به فراموشی سپرده شود، لذا از این رو تحت عنوان مداوا در هند در این وضعیت قرار داده شدند. قبل از اینکه آقای زاکزاکی به خارج اعزام شود یا به عبارت دیگر تبعید شود از زندانی به زندانی دیگر که فقط شبیه بیمارستان است انتقال داده شد و از آن بدتر اینکه دولت نیجریه با اقدامی ننگین جنبش اسلامی رهبری شیخ زکزاکی را که بیش از سی سال فعالیت داشت منحل  اعلام کرد تا مقدمات تبعید ایشان را از نیجریه به هند فراهم کند.

این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: برخلاف تصورات مسولان نیجریه بسیاری از خبرنگاران مستقل سعی کردند به بهانه سفر ایشان مجدداً شخصیت و مبارزات وی را در سطح جهانی رسانه‌ای کنند و به این موضوع بپردازند که طی چهار سال گذشته ای که شیخ در زندان به سر برده شش تن از پسرانش در صحنه های مختلف به شهادت رسیده و مورد اصابت گلوله ارتش نیجریه قرار گرفته‌اند؛ لذا قابلیت آقای زکزاکی در رهبری گروه های مبارز ضد نژاد پرستی و پیوند عمیق ایشان با انقلاب اسلامی ایران و ایمان وافر به فرهنگ ایرانی –اسلامی و اهتمام وی به گسترش فرهنگ شیعی و تربیت شاگردان فرهیخته استعمارگران و مستکبران را از ایشان به هراس انداخته است.

وی در پایان تصریح نمود: بدیهی است تبعید یا حتی شهادت شیخ زکزاکی مانع یا عامل توقف حرکت های اسلامی در نیجریه نخواهد بود. قطعاً نگرانی دولتهای استکباری از جنبش میلیون‌ها انسان انقلابی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از نهضت ضداستکباری آقای زکزاکی حمایت و پیروی می‌کنند روز به روز افزایش می‌یابد و اقدامات خصمانه دولتهای غربی بخصوص آمریکا و انگلیس  با  شکست سنگین مواجه می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.