قزوین_ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر شهرستانی شدن شهر محمدیه هستیم.

شهرستان شدن محمدیه را پیگیری می کنیم

داود محمدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به پیگیری تقسیمات کشوری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از چهارسال اجرای تقسیمات کشوری را از وزرات کشور پیگیری می کنیم و این قانون مدتی تعطیل بوه که با تذکراتی که در صحن مجلس به وزیر کشور دادیم، پیگیری این تقسیمات در دستور کار است و در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده است.

وی افزود: اخیرا مدیرکل تقسیمات کشوری نیز به استان قزوین سفر کردند و در این سفر، محل های توانمند و قابلیت ارتقاء استان شناسایی و مطرح شد و بنا شد نتیجیه نهایی آن بعد از کارشناسی در تهران پیگیری و اعلام شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی از مکان ها در استان نسبت به سایر محل ها آماده تر بوده و برخی روستاها به شهر تبدیل شده است؛ برای نمونه پرونده بخش زیاران و قشلاق و برخی مکان ها همچون الموت غربی و شرقی آماده است که البته مرکز شهرستان برای آنها هنوز تعیین نشده است.

محمدی یادآور شد: در صورت تفاهم برای مرکز شهرستان، این امر محقق می شود اما از آنجایی که وزارت کشور در این شرایط با نظر کارشناس عمل نکرده و تفاهمی ایجاد نشده است، پرونده های یاد شده متوقف شده است.

وی عنوان کرد: تصمیم بر این بود که هر بخش از جمله بخش الموت غربی و شرقی به یک شهرستان جداگانه تبدیل شود که در این زمینه، مشکل کمبود جمعیت از سوی مدیرکل جمعیت شهری عنوان شد؛ رایزنی هایی در این خصوص عنوان شد مبنی بر اینکه الموت می تواند به دلیل مساحت جغرافیایی تا مرکز شهر به عنوان شاخص در این بین درنظرگرفته شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: برای منطقه طارم سفلی نیز در نظر داریم که یک بخش به این منطقه اضافه و به شهرستان تبدیل شود و در منطقه کوهین نیز بخش آقابابا شکل بگیرد و کوهین نیز به شهرستان تبدیل شود.

محمدی به وضعیت شهرستانی شدن شهر محمدیه پرداخت و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان وزارت کشور این شهر دارای یک جمعیت روستایی است و جمعیت آن برای شهرستانی شدن کافی نیست و اگر بتوانیم این مشکل را به نوعی حل کنیم این شهر نیز به شهرستان تبدیل می شود چراکه حداقل جمعیت باید نوعی باشد که بتوانیم دو دهستان به آن اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: شهر اقبالیه مستعد کامل برای تبدیل به بخش بوده و جمعیت روستایی این شهر کم است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کردد: در اجرای تقسیمات کشوری، مشکل این بود که قانون تقسیمات کشور در مدتی در وزارت کشور اجرا نمی شد و در حال حاضر اجرا می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.