نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت : مسؤولیت اصلی مبارزه و جهاد در برابر مشکلات متوجه نسل جوان است و در این بین چشم امید به جوانانی است که پیام غدیر را درک کرده‌اند.

مسؤولیت اصلی مبارزه و جهاد در برابر مشکلات متوجه نسل جوان است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری ظهر امروز، در گردهمایی سالانه و مراسم تحلیف مسؤولان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به عید الله اکبر بودن عید سعید غدیرخم، گفت: رمز این عید الله اکبر این است که در غدیر خط امتداد رسالت و نبوت به صورت روشن پیش روی مردم قرار گرفته و خاتمیت پیامبر (ص) با غدیر تعریف می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: اگر غدیر باشد، بهره‌مندی از این پیام الهی هبوده و اگر به پیام غدیر بی‌اعتنایی شود بشریت خود را از بعثت حضور این پیام محروم کرده است.

وی عنوان کرد: جوامع بشری با فلسفه سیاسی و حاکمیت زندگی می‌کنند و اگر این فلسفه سیاسی و نظام حاکم، ظرفیت خوشبخت کردن جامعه خود را داشته باشد، آن جامعه سعادتمند است، اما اگر چنین ظرفیتی نداشته باشد آن جامعه در معرض آفات و گرفتاری‌ها قرار می‌گیرد و استعدادهای انسان شکوفا نمی‌شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: ما در روز غدیر به آن نسخه اصلی مراجعه می‌کنیم و چگونگی نقشه خوشبختی برای‌مان ترسیم می‌شود، با علی(ع) خداوند آن نظام مورد پسند خودش که سعادت انسان در دنیا و آخرت را در بردارد برای انسان‌ها نمایان می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: هر کس که با امام علی(ع) آشنا شود، عقل و دلش هم خضوع پیدا می‌کند و خیلی‌ از انسان‌های بزرگ از مکتب‌های گوناگون و ادیان مختلف در برابر امیرالمؤمنین(ع) ابراز خشوع و خضوع کرده و زبان به تحسین ایشان گشوده‌اند.

وی ضمن بیان اینکه اینکه علی (ع) مجمع تمام صفات عالی انسانی است، تصریح کرد: آن چه در امیرالمؤمنین تجلی ویژه دارد، ولایت است و آن چه جلوه ناب دارد ارائه نسخه برتر حاکمیتی است که خداوند نیز آن را می‌پسندد و انسان‌ها را به سعادت می‌رساند و با این نسخه علوی است که انسان می‌تواند به بهزیستی و سعادت برسد،دانش‌اش به اوج برسد و هم حکمت، عقلانیت و عواطف آنها در عالی‌ترین سطح ممکن شکوفا شود، با نسخه غدیر است که بعثت روی زمین تجربه می‌شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: غدیر، هیچ‌وقت خودش را تحمیل نمی‌کند و در کلمه ولایت محبت و انس نهفته بوده، «ولی» کسی است که ارتباطش‌ با جامعه ارتباطی صمیمانه و نزدیک بوده و انسان‌ها باید بخواهند و مبتنی به خواست انسان‌ها است و اگر به «علی‌شناسی» و «غدیرشناسی» برسند می‌توانند ولایت حق و باطل را تشخیص دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: در صدر اسلام وقتی غدیر برگزار شد، جامعه بشری به خاطر ابتلا به جهالت، ضلالت و گمراهی، از غدیر و برکات آن محروم شد و همان مدت کوتاهی که سراغ امام علی(ع) رفتند و حضرت به میدان آمد، آن 5 سال، علی (ع) مقتدرانه عمل کرد و بشریت طعم حکومت الهی را چشید.

وی با بیان اینکه عصر ما، عصر بازگشت به غدیر و لبیک به پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: در ایران به پیام غدیر بعد از قرن‌ها لبیک گفته شد و نسخه عصر غیبت در دست ما است، امیدوارم خداوند توفیق دهد تا خورشید غدیر را درک کنیم و ظهور امام عصر(عج) و برپایی حاکمیت علوی را ببینیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: جامعه ما همت کرد، ولایت علوی را خواست و به میدان آمد، به پای این خواستن سرمایه‌گذاری کرد و از جان و فرزند و سرمایه‌های زندگی گذشت تا آرمان غدیر محقق شود، در ۱۵ خرداد ۴۳ به امام لبیک گفتند و جریان انقلاب بعد از آن اوج گرفت، در ۸ سال جنگ تحمیلی مردم ایستادند و گفتند، حالا می‌خواهیم طبق فرهنگ غدیر زندگی‌مان را اداره کنیم و اکنون که ۴۰ سال را پشت سر گذاشته‌ایم، جامعه ما گوشه‌ها و ابعادی از آن ولایت پرنور را توانسته بچشد، احساس کند و دورنمایی از ولایت علوی را با ولایت فقیه تجربه کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: ملت ما در جامعه پروری مطابق با ولایت علوی نیاز به خودسازی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد، با وجود چالش‌ها و مشکلات، توانسته است معجزه غدیر را در هندسه جمهوری اسلامی ببیند.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه باید با مشکلات و گرفتاری‌ها مبارزه و جهاد کنیم، خاطرنشان کرد: در این راه مسؤولیت اصلی متوجه نسل جوان است و در این بین چشم امید به جوانانی است که پیام غدیر را چشیده‌اند، آرمان‌های الهی غدیر را درک کرده‌اند و کسانی هستند که حاضرند در این راه مجاهدت کنند مانند جوان‌های نسل قبل که از سر جان گذشتند تا امروز ما از این برکات بهره‌مند شویم و نسل جوان باید به میدان بیاید، با همه وجود مجاهدت کند، همان طور که رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب با جوان‌ها صحبت می‌کند و پایان صحبت‌های ایشان نیز با خطاب به جوانان است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: این نوع از انجمن‌ها در آن نسل اول خوش درخشیدند و خیلی‌ها جزو شهدا و مبارزان بودندکه با وجود سن کم ایستادند و هرچه این راه لازم داشت دریغ نکردند، همچنین انجمن‌های اسلامی در قدم‌های بعدی نیز خوش درخشیدند و یک مجموعه خوش نام و با طراوت از آنها به جا ماند.

وی ادامه داد: حالا این مسؤولیت به شما دانش‌آموزان رسیده و نوبت شما است که بتوانید در فضای عمومی‌ مدارس و عرصه‌های گوناگون همچنان این پرچم را برافراشته نگه دارید، همان طور که در مشهد نیز انجمن‌های اسلامی خوش‌نام وجود داشته است که کارهای طراز ملی‌ و کشوری را انجام داده، خوش درخشیدند، با این سابقه و این ریشه شما اکنون در یک مرحله جدید قرار گرفته‌اید و در آینده نیز خیلی بهتر از نسل‌های قبل عمل می‌کنید.

حاج علی اکبری افزود: با توجه به اینکه این مراسم را با یاد شهید محمد دماوندی آغاز کرده‌اید، ارتباط خود را با شهدا حفظ کنید که اینها راه را نزدیک می‌کند، با داشتن این نشانه‌های راه هیچ‌وقت گمراه نمی‌شوید، شهدا پیوسته به شما پیام ولایت علوی و پیام غدیر را یادآور می‌شوند و شما را به اطاعت از رهبری سفارش می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ما اگر با شهدا باشیم با فضیلت‌ها و ارزش‌ها هستیم، به خصوص شهدای دانش‌آموز که طراوت و نشاط انقلابی در اینها نمایان بود و در بازکردن معابر فوق العاده عمل کردند.

وی ادامه داد: همان طور که فرماندهان جنگ اذعان داشتند، اگر دانش آموزان وارد صحنه جنگ نمی‌شدند، ما موفق نمی‌شدیم، وقتی دبیرستانی‌ها و دانش‌آموزان به میدان بیایند همه‌چیز عوض می‌شود، با اشاره مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم شکوفاکننده تمدن شما هستید که با طراوت و طهارت و نشاط ماموریت انقلابی را دریافت کنید.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.