وزیر دفاع ترکیه روز جمعه خبر داد که مرکز عملیات مشترک این کشور با آمریکا هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وزیردفاع‌ترکیه: مرکز عملیات مشترک با آمریکا هفته آینده آغاز به کار می‌کند

قدس آنلاین: «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که مرکز عملیات مشترک ترکیه با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین افزود که با آمریکا برای نظارت و هماهنگی درباره حریم هوایی منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدیم.

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد که پایبندی به جدول زمانی تعیین شده درباره مرکز عملیات مشترک با واشنگتن تا کنون بدون هرگونه مشکلی به پیش رفته و منتظر پایبندی به آن در آینده نیز خواهیم بود.

آکار افزود که هیچگونه توجیهی درباره همکاری همپیمانانمان با گروه تروریستی وای‌پی‌جی  وجود نداشته و منتظریم که این همکاری در نزدیک‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.
 

سه روز پیش آنکارا اعلام کرده بود که ایجاد مرکز ویژه عملیات ترکیه و آمریکا درباره اداره منطقه امن در شمال سوریه آغاز شده و بر این اساس هیئت آمریکایی، عملیات ایجاد زیرساخت‌های مرکز عملیات را در استان اورفه در شمال شرق ترکیه آغاز کرده‌ است. 

طبق گزارش‌های منتشر شده با اینکه دولت آنکارا بارها تاکید کرده بود وسعت منطقه امن باید 30 کیلومتر مربع باشد تا مرزهای جنوبی ترکیه از تهدیدهای تروریستی در امان بماند اما در توافقی که با آمریکا حاصل شده، عمق منطقه پنج کیلومتر در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که سوریه بارها تجاوز نظامی ترکیه به شمال کشورش و همچنین مذاکرات خودسرانه با آمریکا برای ایجاد گذرگاه امن را محکوم کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.