در حالی که رسانه‌ها از آزادی نفتکش ایرانی گریس-۱ و حرکت قریب‌الوقوع آن از جبل الطارق خبر داده‌اند، یک دادگاه در واشنگتن حکم توقیف برای این نفتکش صادر کرده است.

 سنگ اندازی آمریکا برای جلوگیری از حرکت نفتکش ایرانی گریس-۱

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد و رسانه‌ها به نقل از مقامات جبل‌الطارق اعلام کردند این کشتی آماه حرکت است.

پایگاه خبری «گیبرالتار کرونیکل» روز جمعه گزارش داد با توجه به تغییر خدمه نفتکش ایرانی گریس‌ــ‌1 (آدریان دریا) که روز پنجشنبه به‌حکم دادگاه عالی جبل‌الطارق رفع توقیف شد، احتمال به‌تعویق افتادن حرکت این کشتی تا روز یکشنبه وجود دارد.

اما رسانه‌های آمریکایی اواخر وقت جمعه به نق از وزارت دادگستری این کشور اعلام کردند یک دادگاه آمریکا در واشنگتن حکم توقیف نفتکش ایرانی را صادر کرده است.

کاخ سفید پیش از این هم سعی کرده بود از حرکت گریس-1 جلوگیری کند و پس از ناکامی در تمدید توقیف این ابرنفتکش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خدمه این نفتکش را به تحریم تهدید کرد.

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نفتکش گریس-1 را به دلیل انتقال نفت ایران به همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم کرد و گفت که خدمه آن ممکن است با جریمه‌هایی مانند منع ورود به آمریکا یا عدم صدور روادید روبه‌رو شوند. 

نفتکش گریس‌ــ‌1 که روز جمعه سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به «آدریان دریا» خبر داد، حدود 40 روز پیش به‌بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.