۶ تن گوشت تاریخ مصرف گذشته که احتمالاً قرار بود پس از انجام فرایندی به عنوان گوشت چرخ کرده راهی بازار شود، در حاشیه شهر مشهد توسط عوامل ناحیه مقاومت سپاه حضرت مسلم(ع) کشف و توقیف شد.

کشف ۶ تن گوشت تاریخ مصرف گذشته از یک سردخانه!

چندی پیش ترددهای مشکوک و شبانه خودروهای وانت نیسان یخچالدار در حاشیه شهر مشهد موجب شد تا سرهنگ پاسدارکوکبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) از تیم‌های اطلاعات و عملیات ناحیه مذکور بخواهد برای بررسی چرایی تردد این خودروها  در زمان‌های خاص، راهی بولوار مفتح شرقی(میامی) شوند.

از همین رو بود که دو تیم به محل عزیمت و چندین ساعت محل را به صورت نامحسوس تحت کنترل گرفتند تا روشن شود پشت پرده رفت و آمدها به مکانی که هیچ نشانی از فعالیت‌های مجاز ندارد، بر چه اساسی انجام می‌شود.

بیش از پنج ساعت محل تحت کنترل نیروهای اطلاعات و عملیات ناحیه مقاومت سپاه حضرت مسلم(ع) قرار داشت تا اینکه سرو کله یک نیسان وانت یخچالدار در منطقه پیدا شد و پس از آن خودرو مذکور در محل متوقف شد.

وقتی رفتار راننده و افراد حاضر در محل دقیق‌تر مورد کنترل قرار گرفت، مشخص شد که آن‌ها بسیار مراقب هستند کسی از ماجرا بویی نبرد، تا آن‌ها به سرعت محموله‌های گوشت را در محل تخلیه کنند.

از سوی دیگر جمع‌بندی اطلاعات میدانی، گویای واقع شدن اقدامات خلاف قانون در محل بود؛ برهمین اساس موضوع  به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) اطلاع داده شد و پس از آن ماجرا به جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد منعکس شد.

 بوی یک سوءاستفاده خطرآفرین می‌آید

در همین راستا قاضی دشتی فدکی که تا به حال برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت عمومی با صدور دستورات قاطع مانع از برخی اقدامات خطرآفرین و سودجویانه در شهر شده بود، با قید فوریت از مأموران سپاه مشهد خواست تا با همراهی کارشناسان شبکه دامپزشکی مشهد و معاونت بازرسی سازمان صمت وارد عمل شده، محل را مورد بازرسی قرار دهند و در صورت مشاهد هرگونه تخلف بهداشتی مکان را پلمب کنند.

این دستور به سرعت اجرا و محل که در نیمه‌های شب شناسایی شده بود، طی یک اقدام ضربتی مورد تفتیش قرار می‌گیرد. با ورود تیم‌های عمل‌کننده به مکانی که به صورت غیرمجاز تبدیل به یک سرخانه شده بود، حدود ۶ تن گوشت تاریخ مصرف گذشته شامل محموله گوسفندی و قلوه‌گاه  گاو کشف شد.

از سوی دیگر با کشف یک دستگاه چرخ گوشت و تعداد زیادی گوشت چرخ کرده بسته‌بندی شده در محل، این احتمال متصور شد که عاملان این اقدام به قصد سودجویی، گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته را با روش‌های خاصی از سطح شهر مشهد جمع‌آوری و پس از انتقال به محل و چرخ کردن محموله، محصول غیربهداشتی را تحت عنوان گوشت چرخ‌کرده راهی بازار می‌کرده‌اند.

در حالی که با اقدام به موقع تیم‌های اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) از به خطر افتادن سلامت شهروندان جلوگیری شد، محموله با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی مشهد به یک سردخانه امین منتقل تا پس از انجام آزمایشات مورد نیاز، در این رابطه تعیین تکلیف شود. در مقابل پس انتقال محموله ۶ تنی گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته، سردخانه و زیرزمین غیرمجاز هم پلمب شدند.

 سپاه راه جولان سودجویان را خواهد بست

در همین زمینه سرهنگ پاسدار داریوش کوکبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) به قدس گفت: سپاه طبق تکلیفی که برعده دارد معیشت مردم را یکی از خط قرمزهای خود می‌داند و در این راستا به هیچ وجه به سودجویانی که منفعت‌طلبی خود را در گرو بازی با سلامت مردم می‌بینند، اجازه جولان نخواهد داد و با آن‌ها با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.