استاندار خراسان رضوی گفت: کلانشهر مشهد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای معرفی به عنوان شهر سالم و نمونه کشوری دارد.

وجود زیر ساخت های لازم جهت معرفی مشهد باعنوان شهر سالم و نمونه کشوری

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی اولین تقاطع ۴ سطحی شمال شرق کشور، گفت: همانطور که شهرها درحال توسعه است، باید شهرداران و شوراهای اسلامی شهر نیز با برنامه ریزی دقیق، در مسیر توسعه زیرساخت‌ها گام بردارند.

او تصریح کرد: مدیریت استان برای کمک به مدیریت شهری مشهد در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی مصمم است و بنده و همه معاونان استانداری در جهت تقویت پروژه‌های شهری و طرح موضوعات در کمیسیون ماده ۵ و تامین منابع مالی کمک خواهیم کرد تا هر روز پیشرفت‌ها و آبادانی‌های بیشتری را در کلانشهر مشهد شاهد باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین تقاطع ۴ سطحی شمال شرق کشور در مشهد، گفت: برخی شهرها که از ابتدا، طراحی مناسبی نداشته اند در طول زمان با معضل ترافیک و آلودگی صوتی مواجه می‌شوند و به همین دلیل اجرای برخی پروژه‌ها برای حل این مشکلات ضرورت پیدا می‌کند.

رزم حسینی افزود: بر اساس نظر تخصصی کارشناسان، برای حل معضل ترافیک در کلانشهر به اجبار باید تقاطع‌ها و زیرگذرهای جدیدی ساخته شود و در کار این مسئله، پروژه‌های حمل و نقل عمومی مانند خطوط قطارشهری هم با مساعدت‌های خوب دولت در زمینه انتشار اوراق مشارکت به خوبی پیش می‌رود.

او ادامه داد: حتما برای اجرای پروژه تقاطع ۴ سطحی میدان نمایشگاه مشهد مطالعات لازم انجام گرفته و ضرورت آن برای کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک به اثبات رسیده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی ساخت تقاطع ۴ سطحی میدان نمایشگاه مشهد با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی همزمان شده است که پروژه تقاطع میدان نمایشگاه می‌تواند در شأن آزادگان همیشه سرافراز کشورمان باشد و امیدواریم این تقاطع تحت عنوان آزادگان نامگذاری شود.

رزم حسینی  افزود: خوشخبتانه با توجه به مساعدت دولت و تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری، اکنون امکانات مالی مدیریت شهری مشهد در شرایط خوبی به سر می‌برد و امیدواریم با اجرای پروژه مهم، نیاز زیرساختی این کلانشهر تا ۵۰ سال آینده تامین شود.

او تصریح کرد: طرح نجات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی حداکثر تا یک ماه آینده در ۸ محله با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش اجرایی خواهد شد و به دنبال این هستیم تا به الگوی کشوری تبدیل شود
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.