خراسان شمالی-رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از صادرات کالا های استان به ۱۷ کشوردنیا خبر داد و گفت: افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، هند، مالزی، پاکستان، سریلانکا، عراق، گرجستان، انگستان، بلژیک، عمان، چین، سوریه، اسلواکی و بلغارستان از جمله کشورهایی هستند که صادرات کالا انجام شده است.

صادرات کالاهای خراسان شمالی به ۱۷ کشور دنیا

محمد صمدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: محصولات پتروشیمی( اوره، ملامین، آمونیاک)، محصولات فولادی، آخال، مواد غذایی از عمده ترین کالاهای صادراتی استان به کشورهای دیگر هستند.

وی افزود: در چهارماهه سال جاری صادرات کالاهای استان از نظر ارزشی ۲۹/۵میلیون دلار و از نظر وزنی ۱۱۳/۷هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب ۲۹/۴درصد و ۳۸/۵درصد کاهش داشته است.

صمدی در خصوص واردات کالا به استان نیز گفت: در مدت یاد شده میزان واردات کالا به استان خراسان شمالی از نظر ارزشی ۱۱/۴۶میلیون دلار و وزنی نیز ۱/۶۷هزار تن بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲/۸درصد از لحاظ ارزشی افزایش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی کالاهای وارداتی استان را شامل لامپ روشنایی، کنتور گاز، ماشین آلات، لوله ها و پروفیل ، کانتینر ترابری و... عنوان کرد.

صمدی سهم گمرک از صادرات استان را در چهارماهه سال جاری از نظر ارزشی ۱۳/۱میلیون دلار  و از نظر وزنی ۱/۵۱هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه ۳/۳۲ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.