محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) و در ادامه رایزنی‌ها با مقامات منطقه خلیج فارس راهی کویت می‌شود.

ظریف امروز به کویت می‌رود

قدس آنلاین: روزنامه کویتی«القبس» اعلام کرد که ظریف در این سفر با مقامات سیاسی کویت دیدار و با «صباح الخالد» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور گفت‌وگوهای دوجانبه خواهد داشت.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران قرار است در این هفته نیز سفری به سه کشور اروپایی فنلاند، سوئد و نروژ داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه بیستم مرداد ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری به دوحه رفت و در مدت دو روز حضورش در قطر با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود، ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات این روزهای منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. ظریف در پایان این سفر در گزارشی توئیتری این سفر را سازنده خواند و بار دیگر تأکید کرد که ملت‌های منطقه قادر به تضمین امنیت منطقه خلیج فارس هستند.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این در گفت‌وگویی با اشاره به سفرهای قریب‌الوقوع ظریف به منطقه و اروپا گفته بود که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

پیش از این نیز «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز خرداد ماه به سه کشور حوزه خلیج فارس سفر کرد و این سفر از روز یکشنبه پنجم خرداد ماه آغاز شد و معاون ظریف در اولین ایستگاه این تور منطقه‌ای به مسقط رفت و از آنجا به کویت و در آخرین مقصد هم به دوحه سفر کرد و درباره آخرین تحولات منطقه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و تلاش این کشور و برخی حامیانش برای ایجاد تنش در منطقه با مقامات این کشورها به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.