همزمان با هفته مشارکت‌های اجتماعی (۳۰-۲۲ مرداد) تفاهم‌نامه ساخت پروژه تکمیلی بیمارستان طالقانی بین خیر نیک‌اندیش حاج حسن ملایی و دکتر وجدانی، رئیس بیمارستان طالقانی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه ساخت پروژه تکمیلی بیمارستان طالقانی امضا شد

با اجرای این پروژه خیرساز دسترسی جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر زیر پوشش بیمارستان طالقانی میسر خواهد شد.

حاج حسن ملایی خیر نیک‌اندیش در گفت‌وگو با خبرنگار ما به انگیزه مشارکت خود اشاره کرد و گفت: ابتدا به پیشنهاد مهندس محمدرضا نصرالله‌زاده، مدیرعامل شورای مشارکت‌های بیمارستان طالقانی با نیت پرداخت ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه ساخت و تجهیز بخش دیالیز این مرکز درمانی مشارکت خود را در حوزه سلامت اعلام و پس از مشاهده کمبودها و نیاز مبرم مراجعان این بیمارستان به بخش‌ها و تخصص‌های مختلف برای دریافت خدمات درمانی لازم و به یادبود پدر و مادر مرحومم، ۴۰ میلیارد ریال هزینه مورد نیاز ساخت بخش‌های تکمیلی این بیمارستان را تقبل کردم.

 به اعتقاد این نیکوکار مشهدی امروز تأمین نیازهای مردمی در حوزه سلامت به‌ویژه مناطق محروم و کم برخوردار وظیفه تمام کسانی است که تمکن مالی دارند و می‌توانند با اهدای بخشی از دارایی خود درد و رنج بیماران را کاهش دهند.

ملایی خاطرنشان کرد: ساختمان مکمل بیمارستان طالقانی با زیربنای ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع در چهار طبقه شامل بخش‌های ضروری برای مصدومان و ساکنان این منطقه پرجمعیت است و در صورت همکاری سازمان‌های مربوط در تسریع امور اداری و اجرایی، ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به لحاظ اعتباری و پرداخت هزینه‌های اجرای این پروژه هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت ساخت پروژه چهار طبقه تکمیلی طالقانی با بخش‌های تروما، داخلی، قلب، آی سی یو، آنژیوگرافی و توسعه اورژانس علاوه بر اینکه جمعیت زیادی از ساکنان منطقه، کارخانه‌های شهرک صنعتی و مسافران و زائرانی که از این مسیر به مشهد می‌آیند به‌ویژه مصدومان، خدمات درمانی تخصصی مورد نیاز را دریافت خواهند کرد، بار درمانی بیمارستان‌های دیگر نیز در داخل شهر کاهش خواهد یافت و به حوزه سلامت استان کمک شایانی خواهد کرد.

نیکوکار مشهدی یادآور شد: یک سال پیش همزمان با عید سعید غدیر همکاری خود را با شورای مشارکت‌های بیمارستان طالقانی آغاز کرده و کلنگ ساختمان تکمیلی این بیمارستان به زمین زده شد که تا امروز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد با اتمام این پروژه، ۱۰۰ تخت به تخت‌های این بیمارستان اضافه شود و بیماران از رفاه بیشتری برخوردار باشند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.