مدیر عامل شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی گفت: داوطلبان کنکور مراقب تله موسسات غیر مجاز و افراد سود جو انتخاب رشته که صرفا به دنبال کسب منافع مالی و درآمد های یک شبه خودشان هستند، باشند.

 داوطلبان مراقب موسسات غیر مجاز انتخاب رشته باشند/دانشگاه های خراسان رضوی فرآیند انتخاب رشته را رایگان انجام می دهند

عباس شیخ الاسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به اینکه داوطلبان کنکور سراسری از امکان انتخاب رشته محل های زیادی برخوردار هستند، اگر خودشان به طور دقیق دفترچه را مطالعه کنند نیازی به صرف هزینه های هنگفت برای انتخاب رشته ندارند.

وی تصریح کرد: داوطلبان بر اساس علایق و نوع خواست هایی که دارند و همچنین رتبه و درصد های دروس در زیر گروه های مختلف و انطباق انها با رشته ها به راحتی فرایند انتخاب رشته را می توانند انجام دهند. از طرفی اگر به هر دلیلی نیاز به مشاوره در انتخاب رشته را دارند دانشگاه های استان و بویژه دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد این فرایند را به صورت رایگان انجام می دهند.

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی بیان داشت: داوطلبان مراقب تله موسسات غیر مجاز و افراد سود جو که صرفا به دنبال کسب منافع مالی و درآمد های یک شبه خودشان هستند باشند به طوری که طبق خبرهای غیر رسمی برخی از انها حتی از کارت های بانکی و مشخصات شخصی افراد نیز سوء استفاده می کنند.

شیخ الاسلامی افزود: از طرفی افراد هنگام انتخاب رشته به کاربردی بودن آن رشته و همچنین بازار کار آن توجه داشته باشند، از طرفی در انتخاب دانشگاه  نیز به نوع کیفیت آموزشی ، اساتید آن ، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان آن توجه کنند تا پس از پایان دوران تحصیل احتمال جذب انها در بازار کار افزایش پیدا کند، زیرا متاسفانه به دلیل رشد بیکاری در بین فارغ التحصیلان، اغلب نوع کاری که افراد در حال حاضر انجام می دهند با مدرک تحصیلی آنها  انطباقی ندارد.         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.