زاهدان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان در چهار ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۳۳۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از نظر ارزش، رشد ۷۶ درصدی داشته است.

رشد ۷۶ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان در چهار ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۳۳۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از نظر ارزش، رشد ۷۶ درصدی داشته است.

نادر میرشکار تصریح کرد: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در چهار ماهه امسال به وزن ۵۰۳ هزار و ۵۹۰ تن و ارزش ۳۳۷ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۹۲ دلار بوده است.

وی ادامه داد: میزان صادرات چهار ماهه سال ۱۳۹۸ از گمرکات سیستان و بلوچستان به ارزش ۸۰ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۳۱ دلار و از بازارچه‌های مرزی این استان نیز ۲۵۷ میلیون و ۹۱ هزار و ۳۶۱ دلار بوده که سهم صادرات از گمرکات این منطقه مثبت ۲۴ درصد و سهم صادرات از بازارچه های مرزی مثبت ۷۶ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازارچه های مرزی این استان رویکرد صادرات‌گرا دارند، افزود: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از عمده دلایل افزایش صادرات دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز کاهش بروکراسی اداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.