البرز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان البرز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته وافزایش فضاهای آموزشی به یک هزارکلاس درس گفت: بخشی از آن ها درمهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

بهره برداری یک‌هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید

به گزارش قدس آنلابن وبه نقل از روابط عمومی نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان البرز، محمد دلاوریان اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰ کلاس درس در استان در حال ساخت بود که با توجه به نیاز به افزایش سرانه آموزشی استان و با پیگیری های صورت گرفته این رقم در سال جاری به ۱۰۰۰ کلاس درس رسیده که بخشی از آن ها مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسدو در مجموع حدود ۲۵ هزار نفر دانش آموز  از این فضاها بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مدرسه سبز در استان البرز گفت: مدرسه سبز به مدرسه ای اطلاق می شود که تمامی  اعضای درگیر آن به آموزش مهارتهای زیست محیطی می پردازد و در تاسیس مدرسه هم تمامی ضوابط و استانداردهای محیط زیستی‌ وجود دارد.

دلاوریان تصریح کرد: ایجاد مدارس سبز هم جنبه های عملیاتی درون مدرسه ای همچون افزایش فضاهای سبز متناسب با شرایط محیطی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماندها، بازیافت و مدیریت بهینه آب و حمل ونقل را در بر می گیرد و هم جنبه های نظری آموزش و پرورش دانش آموزان و اولیای آنها و تعمیم این اصول به جامعه به عنوان شیوه جدید زندگی را مد نظر قرارمی دهد. ‌

این مسئول ادامه داد: احداث مدارس سبز از محل اعتبارات ملی است وبرای اولین بار در ناحیه سه کرج عملیاتی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.