سرنوشت تنها نماینده خراسان رضوی در رقابت‌های لیگ برتر همچنان روی هواست. فدراسیون والیبال که پیش از این در نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کرده بود باید بدهی‌های معوقه این تیم به بازیکنان و کادر فنی سابق تیم پرداخت شود، درغیراین صورت این تیم حق شرکت در مسابقات فصل آینده را ندارد.

لیگ والیبال را با 6 تیم برگزار می‌کنیم

سینا حسینی/

سرنوشت تنها نماینده خراسان رضوی در رقابت‌های لیگ برتر همچنان روی هواست. فدراسیون والیبال که پیش از این در نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کرده بود باید بدهی‌های معوقه این تیم به بازیکنان و کادر فنی سابق تیم پرداخت شود، درغیراین صورت این تیم حق شرکت در مسابقات فصل آینده را ندارد، پس از رایزنی‌های مسئولان استان پایان مردادماه را به عنوان آخرین مهلت قانونی برای پرداخت این بدهی‌ها تعیین کرد تا چنانچه مدیران پیام قصد تیمداری مجدد در لیگ برتر را دارند نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام کنند در غیر این صورت اتوماتیک وار این تیم از چرخه مسابقات خارج خواهد شد.

*31 مرداد پایان مهلت

منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار قدس ضمن تأیید این خبر می‌گوید: «نماینده خراسان رضوی در فهرست تیم‌های بدهکار لیگ گذشته قرار دارد از این رو همان‌طور که به سایر استان‌ها اعلام شده است این تیم بایستی تا 31 مردادماه سال جاری نسبت به پرداخت بدهی‌های معوق خود به بازیکنان و کادر فنی فصل گذشته اش اقدام کند درغیراین صورت این تیم از چرخه مسابقات کنار می‌رود.»

*بدهی 305 میلیونی به فدراسیون

وی در ادامه افزود: در نامه ای به مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کردیم چنانچه مالک قبلی باشگاه پیام قصد ادامه تیمداری دارد باید مبلغ 2 میلیارد تومان بدهی به بازیکنان و مربیان را پرداخت کند، همچنین مبلغ 305 میلیون تومان بدهی خود به فدراسیون را نیز پرداخت نماید تا از فهرست بدهکاران خارج شود».

*تیم جایگزین

پورحسن در پاسخ به این پرسش که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌تواند مجموعه دیگری را برای تیمداری معرفی کند، گفت: «ما به اداره کل در نامه خود نیز اعلام کردیم که ملاک برای حفظ سهمیه لیگ برتری پرداخت مطالبات معوقه است. با پرداخت این مبالغ و پرداخت بدهی فدراسیون آن وقت می‌توانید هر مجموعه جدیدی را به عنوان متولی نماینده استان معرفی کنید».

* لیگ محلات

سرپرست سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که ممکن است با نبود پرداخت بدهی نماینده خراسان با شرایط خاص در لیگ برتر باقی بماند، گفت: لیگ برتر است نه لیگ محلات، ما مسابقات را بر اساس اصول و قاعده حرفه ای برگزار می‌کنیم نه با مصلحت اندیشی. به همه دوستان در همه شهرها که دارای نماینده بودند نیز این نکته را گفتم با کسی تعارف نداریم اگر پول‌ها و بدهی‌های معوقه را پرداخت کردند که در قرعه کشی مسابقات فصل آینده شرکت خواهند کرد در غیر این صورت بی گمان تیم‌های جدید که متقاضی هستند در لیگ سال آینده شرکت خواهند داشت».

*فقط سه تیم تأیید شدند

پورحسن در واکنش به این پرسش که ممکن است این سخت‌گیری مالی سبب کاهش تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر شود، نیز توضیح داد: «اصلاً مهم نیست که چه تعداد تیمی در مسابقات حضور داشته باشند، در حال حاضر سه تیم حضورشان در لیگ جدید قطعی شده، منتظریم تا 31 مرداد اگر تیم‌های بدهکار طلب‌های خود را پرداخت نکنند به درخواست‌های سه تیم دیگر که متقاضی حضور در لیگ برتر هستند و توانایی مالی کافی دارند مجوز شرکت در مسابقات را خواهیم داد تا لیگ بعدی با 6 تیم برگزار شود».

*درخواست کولاکوویچ

وی در پایان گفت: «کولاکوویچ و خوش خبر با برنامه‌ریزی که انجام دادند خواستار این هستند که لیگ برابر پیش‌بینی اولیه ما از تاریخ هشتم آبان ماه آغاز شود تا خللی به برنامه‌ریزی تیم ملی وارد نشود ما هم این کار را برابر برنامه‌ریزی خود انجام خواهیم داد و هیچ تغییری در این برنامه به وجود نمی‌آوریم.»

* اداره کل دربه در مشتری

فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز با تأیید دریافت نامه از فدراسیون والیبال گفت: «فدراسیون والیبال به ما نامه زده و تاریخ 31 مرداد ماه را برای تسویه حساب معین کرده ما هم اقداماتی را انجام دادیم تا حتی المقدور بتوانیم در این مدت مجموعه‌ای را برای قبول هزینه‌های این تیم انتخاب کنیم. البته ما به مالک فصل گذشته پیام نیز اعلام کردیم که اگر تمایل به تیمداری دارد بایستی 2 میلیارد بدهی و بدهی 35 میلیونی به فدراسیون را پرداخت کند در غیر این صورت دیگر راهی برای ادامه تیمداری ندارد، البته مالک فصل قبل باید برای دریافت مجوز نیز اقدام کند چون اعتبار مجوزش به پایان رسیده است.»

وی در پاسخ به این پرسش که برای حفظ سهمیه استان چه مذاکراتی انجام شده تا اسپانسر جدید یا مالک جدید پیدا شود، گفت: «ما برای آقای کلایی شهر مشهد نامه ای ارسال کردیم و تأکید کردیم آمادگی داریم که هرگونه همکاری برای اسپانسری و تیمداری مجموعه شهرداری مشهد را برای آن‌ها فراهم کنیم اگر دوستان موافق باشند و پاسخ نامه را بدهند بی‌گمان اولویت نخست با شهرداری مشهد است.»

فتاحی در پاسخ به این پرسش که شهردار مشهد در گفت‌وگو با قدس صراحتاً اعلام کرد قصد تیمداری در هیچ رشته‌ای را ندارند و تنها در حوزه ایجاد زیر ساخت ورزشی با مجموعه‌های ورزشی همکاری خواهند کرد، گفت: «نظر آقای کلایی کاملاً محترم است از این رو از همین تریبون اعلام می‌کنم که هر مجموعه ای آمادگی تیمداری داشته باشد در اداره کل ورزش و جوانان آماده مذاکره با آن‌ها هستیم تا مقدمات کار را برای فعالیتشان فراهم کنیم. تاکنون که کسی برای تیمداری در والیبال پیشقدم نشده است اما امیدواریم که با ورود صنایع و بخش خصوصی بتوانیم سهمیه والیبال استان در لیگ برتر را حفظ کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.