رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا(ع) گفت: واقعه غدیرخم امسال در ۵شهرستان استان خراسان رضوی بازسازی می شود.

بازسازی واقعه غدیرخم در ۵شهرستان خراسان رضوی

سرهنگ دوم پاسدار محسن سهیل در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: به منظور آشنایی با واقعه غدیرخم و تقویت فرهنگ ولایت و غدیر، این واقعه امسال در ۵شهرستان استان خراسان رضوی بازسازی می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم امسال در شهر مقدس مشهد برگزار نمی شود،تصریح کرد: تعدادی از شهرستان های استان برای برگزاری این مراسم متقاضی و داوطلب بودند که در نهایت و براساس بررسی های مختلف تصمیم گرفته شد امسال این مراسم در شهرستان های نیشابور، فیروزه، قوچان، کاشمر و جوین در روز عید غدیرخم برگزار و  بازسازی این واقعه تاریخی صورت بگیرد.

سهیل بابیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد، تصریح کرد: این مراسم شامل فضاسازی و شبیه سازی واقعه غدیرخم، حرکت کاروان‌ها از مسیرهای مختلف به سمت مکه، خطبه خوانی ، برپایی نماز ظهر غدیرخم ، معرفی حضرت علی (ع) به عنوان امیر المومنین و  مواردی دیگری است که از مردم این ۵شهرستان دعوت می شود در این مراسم حضور فعال داشته باشند.

وی افزود:از آن جا که مجموعه اردویی مشهد متولی برگزاری اردوی راهیان نور غرب استان است و در حال حاضر به دنبال برنامه ریزی و اجرای این اردوها هستند ، مقرر شد امسال مراسم بازسازی غدیرخم در این شهر برگزار نشود ولی معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) روز دوشنبه مراسم جشنی در بزرگداشت واقعه غدیرخم در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد کرد.

سهیل تصریح کرد: اردوهای راهیان نور غرب نیز از ۲۸ مرداد ماه در استان خراسان رضوی آغاز می شود و تا ۸شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی  حدود ۳ هزار نفر از استان از مناطق عملیاتی  که رزمندگان خراسان رضوی در هشت سال دفاع مقدس حضور و نقش بیشتری داشته اند از جمله آذر غربی و منطقه کردستان دیدن خواهند کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.