صبح امروز نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با حضور محمد رضا محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با حضور جمعی از اهالی رسانه در محل مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد.

نمایش ده فیلم جشنواره فیلم کودک و نوجوان  در مشهد

قدس آنلاین-تکتم بهاردوست: در این نشست که همزمان بابرگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم کودک نوجوان در مشهد برگزار شد معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال هم به مانند سالها ی گذشته همزمان با اصفهان و دیگر استان ها مشهد هم میزبان فیلمهای سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره امسال در سینما سیمرغ و در دو سانس ۱۸ و ۲۰ از ۳۱ مرداد ماه الی ۴ مهر ماه با حضور فیلمهایی از کشورهایی مانند مکزیک و فرانسه و فیلمهای بلند و انیمیشن های تولید داخل آغاز به کار خواهد کرد که توسط ۱۵ داور و با همکاری آموزش و پرورش، کانون فرهنگی کودک و نوجوان، صدا و سیما داوری خواهد شد.

محمدی افزود: علاقه مندان می توانند بلیت های این دوره از جشنواره را به مبلغ ۸ هزار تومان و از طریق سایت سینما تیکت تهیه کنند. و در مجموع شاهد ۱۰ فیلم بلند و انیمیشن در این دوره از جشنواره که به نمایش در خواهند آمد باشند. تعدادی از فیلمهایی که در این دوره به نمایش در می آیند انیمیشن و تعدادی فیلمهای بلند خواهند بود. که از آن می توان به فیلمهای بلندی چون اینجا خانه من است، منطقه ممنوع، ترنادو... و. وفیلمهایی داستان های باغ جادویی از فرانسه و غرغرو وارد می شود از مکزیک اشاره کرد. در این دوره از جشنواره و برای اولین بار از هر استان دو فیلم با نظر داوران جشنواره به اختتامیه راه پیدا خواهند کرد و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی هدف از برگزاری این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مشهد را استفاده از تجربیات کارگردانان دیگر کشورها برشمرد و گفت: زمینه سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، تلاش برای ارتقاع کیفی و ضریب نفوذ سینمای ایران از هداف این دوره از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان است.

محمدی در خصوص تبلیغات این دوره از جشنواره گفت: متاسفانه در سال قبل به علت عادم تبلیغات کافی چندان استقبالی از جشنواره نشد که در این دوره تصمیم بر این شده که با تبلیغات درست از پیش آمد اتفاقی مشابه جلوگیری شود به این ترتیب که در حال حاضر حدود ۱۵ بیلبرد در سطح شهر برای معرفی جشنواره استفاده شده است و طبق قولی هم که شهرداری به ما داده قرار است از تلویزیون شهری هم در جهت معرفی و تبلیغ این جشنواره بهره مند شویم همچنین ۴ دستگاه اتوبوس با آذین های مربوط به جشنواره در نقاط مختلف شهر برای استفاده آسان تر کودکان از این فیلمها مستقر خواهند شد و در کنار اینها از کمک کانون های کودک و نوجوان و همچنین حمایت آموزش و پرورش هم بهره مند خواهیم شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.