گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای، در بالا رفتن کیفیت محصول نقش مهمی دارد.

 ارتقاء کیفیت چای گیلان با اجرای طرح های نوین در باغات

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان، علی درجانی در بازدید از باغات و کارخانجات چای آستانه اشرفیه با بیان اینکه اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای موجب می شود تا چایکاران محصول چای باکیفیت تری را نیز به دست آورند، افزود: پرداخت تسهیلات مناسب به چایکاران به منظور اجرای طرح های آبیاری مناسب باغات چای در اولویت و برنامه های جهاد کشاورزی استان گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به سیاست های دولت در زمینه حمایت تولید محصول چای داخلی ادامه داد: امیدواریم با توجه به سیاست های حمایتی شاهد تحولات خوبی در بخش کشاورزی باشیم و این روند همچنان ادامه پیدا کند.

درجانی خاطرنشان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ‌ها در گیلان است.

وی تصریح کرد: برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.