سرپرست دوره هنر بدن نمایش گسل: اجرای پرفورمنس آرت به این سبک در نمایش گسل برای اولین بار استرکه روی صحنه تئاتر به صورت نمایش در مشهد اجرا می‌شود.

گسل؛ اولین نمایش پرفورمنس آرت روی صحنه تئاتر در مشهد
به گزارش قدس آنلاین ؛ وحید ممیزی ، در خصوص نمایش گسل، اظهار کرد: نوع نمایش ما پرفورمنس آرت است که پرفورمنس به مقوله‌های اجتماعی، فلسفه و نیازهای جامعه می‎پردازد. یک نوع تابلو، محسمه و نقاشی است که تنها یک کلمه صحبت می‌کند و ما اول نمایش گفتیم «من زن هستم».
وی افزود: این نمایش خروجی کارگاه‌های هنر بدن من است. بازیگران نمایش در این کارگاه آموزش دیدند و در نمایش ایفای نقش کردند. کارگاه‌های ما 2 تا 2.5 ماه طول کشید. از 20 مرداد اجرای نمایش را شروع کردیم و  هر شب استقبال خوبی شده است. 
ممیزی در خصوص هدف نمایش گسل، گفت: ما قصد داشتیم با این نمایش به سمت تئاتر روز و نو برویم که در آن سبک دیالوگ گفتن و حرف زدن گرفته شده است. مردم به اندازه کافی شنیدند و حالا دوست دارند که ببینند. ما قصد داشتیم در این تابلو زن را به خود، به بقیه و به مرد نشان دهیم. در پرفورمنس برداشت خود بیننده بر اساس ذهنیت و قاعده خود او اتفاق می‌افتد، تاکنون این اتفاق رقم خورده و برداشت‌ها اتفاق افتاده است.
سرپرست دوره هنر بدن نمایش گسل با بیان اینکه اجرای پرفورمنس آرت به این سبک برای اولین بار است، عنوان کرد: به صورت فیزیکال روی صحنه زیاد داشتیم و من پرفورمنس‌هایی به تنهایی به صورت مجسمه‌ای از انسان و نمایش کوتاه تک‌اپیزودی در گالری اجرا کردم اما اولین بار است که روی صحنه تئاتر به صورت نمایش اجرا می‌شود. 
وی در خصوص علت نامگذاری نمایش، تصریح کرد: به این دلیل این نام را انتخاب کردیم که شکافی بین خودمان ایجاد شده است. خود زن به عنوان یک زن با آینه خود شکاف دارد. ما از این شکاف رونمایی می‌کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.