گرگان- هرچند بر اساس مصوبات شهرداری مکلف به انتشار و ارائه ماهانه لیست پرداخت پاداش‌ها است اما باگذشت ۵ ماه از سال همچنان این موضوع راکد مانده است و مسئولان شهرداری و شورای شهر از شفاف‌سازی در این رابطه خودداری می‌کنند.

پاداش مدیران شهرداری گرگان در هاله‌ای از ابهام است/خودداری از انتشار فهرست پاداش بگیران

قدس آنلاین؛ گروه استان ها: فیش‌های نجومی و پاداش‌های غیرمتعارف یکی از موضوعاتی است که در طی سال‌های گذشته حساسیت بسیار زیادی در بین مردم و به‌ویژه رسانه‌ها ایجاد کرده است.

 بر اساس مصوبات شورای شهر، شهرداری گرگان نیز ماهانه مجاز به پرداخت یک میلیارد ریال به مدیران و کارکنان زیرمجموعه خود است که علاوه بر این مبلغ و طبق مصوبه‌ای دیگر، این نهاد می‌تواند به سبب آنچه عملکرد مثبت در سال ۹۷ نامیده شده، دو میلیارد ریال دیگر نیز به‌عنوان پاداش به مدیران شهرداری گرگان پرداخت کند.

هرچند بر اساس این لایحه، شهرداری مکلف به انتشار و ارائه ماهانه لیست پرداخت این پاداش‌ها است اما باگذشت ۵ ماه از سال همچنان این موضوع راکد مانده است و مسئولان شهرداری و شورای شهر از شفاف‌سازی در این رابطه خودداری می‌کنند.

این در حالی است که در مقابل تعدادی از اعضای شورای شهر ازجمله سخنگو و رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر گرگان، انتشار و مبالغ  و چگونگی پرداخت پاداش به مدیران را حق اصحاب رسانه و شهروندان می‌دانند.

این در حالی است که باوجود ۲ مصوبه در خصوص پرداخت پاداش سه میلیارد ریالی به مدیران شهرداری گرگان و الزام شهرداری به شفافیت در چگونگی پرداخت این مبلغ، همچنان تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان مخالف انتشار لیست پاداش پرداختی به مدیران شهرداری هستند.

 در همین حال با وجود برگزاری یک‌صد و هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر و طرح این موضوع  اما در این جلسه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: انتشار لیست پاداش دریافتی شهردار، شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری به صلاح نیست.

 فائزه عبدالهی ادامه داد : هر وقت مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی پاداش‌های دریافتی خود را اعلام  کنند ما نیز اجازه انتشار این لیست را خواهیم داد و دلیلی ندارد قبل از سایر دستگاه‌های اجرایی در اعلان مبلغ پاداش پیش‌قدم شویم.

دسترسی آزاد به اطلاعات

برخی از اعضای شورای شهر در حالی از انتشار این فهرست خودداری می کنند که در همین رابطه  سعید رحیمی  رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر گرگان بیان می کند: به استناد موضوع ماده ١٠ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف‌سازی امور و مجموعه اقدامات، فعالیت‌ها، درآمد و هزینه کردها و به‌طورکلی امور مالی همه دستگاه‌ها برای مردم تکلیف و ضرورتی غیرقابل‌انکار است و مجموعه شهرداری گرگان نیز از موضوع استثنا نیست.

 رئیس شورای شهر هم در ادامه عنوان می کند: پس از جلسه هیئت‌رئیسه با شهردار گرگان، تصمیم مقتضی در خصوص انتشار و یا عدم انتشار این لیست اتخاذ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

 علی‌اصغر جرجانی بر نظارت شورا به چگونگی تنظیم این لیست و تعیین سقف پرداخت‌ها تأکید کرد اما به زمان برگزاری این جلسه اشاره‌ای نکرد.

 به گفته وی بر اساس مصوبه شورا، شهرداری گرگان مکلف است هرماه لیست پرداخت پاداش را به صحن شورا ارائه دهد که تاکنون از این کار خودداری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.