معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر با حضور عموم زائران در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏‌شود.

تشریح ویژه‌برنامه‎های جشن عید غدیر در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین  وبه نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه شامگاهی عید غدیر دوشنبه و سه‌شنبه، 28 و 29 مردادماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود.
وی ادامه داد: در ویژه برنامه شب عید غدیر حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی‌قمی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‎سرایی می‎پردازند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برنامه روز عید غدیر عنوان کرد: ویژه برنامه جشنی در روز عید غدیر، سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: در ویژه برنامه جشن روز عید غدیر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رجایی‌خراسانی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
شریعتی‎نژاد گفت: در برنامه‌‏های این عید فرخنده مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله مهدی سروری، سیدمهدی میرداماد، هادی الهی، سیدحمیدرضا برقعی، محمدامین اطاعتی، جعفر ملائکه، جواد غفاریان و سعید قانع به مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی و شعرخوانی می‎پردازند.
وی اجرای تواشیح را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی و عنوان کرد: در شب و روز عید غدیر ویژه برنامه‎های متعددی چون حلقه معرفت، تبلیغ چهره به چهره، پرسمان دینی، مسابقه، جشن ویژه کودکان و... تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎های حرم مطهر برگزار می‎شود.
به گفته شریعتی‎نژاد، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‎های عید غدیر برای زائران غیرایرانی است.
وی افزود: برنامه‌های شام عید غدیر نیز از قبل نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲ ادامه دارد. در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی‌قمی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و سیدمهدی میرداماد دعای توسل را قرائت می‌کند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: طبق سنت هرسال در صبح روز عید غدیر در رواق امام خمینی(ره) با حضور پرشور زائران دعای ندبه قرائت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.