مازندران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از بررسی ۱۷ هزار پرونده کارگری در سال گذشته خبر داد.

بررسی ۱۷ هزار پرونده کارگری در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کامران اصغری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه قضاوت بین کارگر و کارفرما دشوار بوده و استرس زیادی را به کارشناسان وارد می کند، اظهار کرد: بررسی شکایات یک پروسه ای دارد که باید طی شود و در این راستا تلاش می کنیم دعوی بین کارگر و کارفرما خاتمه یابد.

وی با اعلام اینکه ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبار به فعالان اقتصادی روستایی و عشایر استان اختصاص یافته است، افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار توزیع شد و بانک های عامل آماده واگذاری مابقی اعتبار به فعالان اقتصادی در روستاها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از وجود ۱۴ هزار تعاونی در استان خبر داد و گفت: طی سه سال اخیر بر کیفی سازی تعاونی ها تاکید کردیم تا احتمال تعطیلی شان اندک باشد.

اصغری با اعلام اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد تعاونی های استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا کمترین انحراف را در پرداخت به تعاونی ها داشته باشیم.

وی یادآور شد: اغلب انرژی مان را در حوزه تعاونی ها صرف می کنیم چرا که اعتقاد داریم مازندران ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح روستا تعاون خبر داد و گفت: با اجرای این طرح هر روستا یک تعاونی خواهد داشت تا از ظرفیت های روستاها استفاده بیشتری شود.

اصغری با اشاره به اینکه هر بازرس سالانه ۵۰۰ بازرسی از کارگاه ها دارد، به ۱۱۲ هزار بازرسی ادواری توسط بازرسان اداره کل اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۱۲ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، ۱۷ هزار ۲۰۰ کارگر در کارگاه های آموزشی شرکت و آموزش های لازم را فرا گرفتند تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با روند ایجاد اشتغال در استان خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی موجود، در رابطه با ایجاد اشتغال رشد داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.