یزد - رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت : به مناسبت عید غدیر و با مشارکت آستان قدس رضوی ۴ ایستگاه تخصصی غدیر در یزد برگزار می شود و در این ایستگاه ها ،در ارتباط با مباحث غدیر بحث و گفتگو می شود.

برگزاری ۴ ایستگاه تخصصی غدیر با مشارکت آستان قدس رضوی

عباس ملا زینلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت : به مناسبت عید غدیر خم و دهه امامت و لایت وجشن بزرگ عید غدیر ۴۷۰ برنامه با محوریت این عید در شهر یزد برگزارخواهد شد و امسال پنجمین سالی است که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برنامه ها ی و دهه امامت و لایت را به صورت منسجم وهماهنگ تحت عنوان" ستاد مبشرغدیر"  برگزار می کند.

وی افزود : برای برگزاری باشکوه این دهه ، خوشه های اجتماعی درحوزه های مختلف محلات و مساجد ایجاد شده وسازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با این خوشه ها ارتباط وهمکاری موثرو منسجمی دارد .

ملازینلی با بیان اینکه تا کنون برنامه های این خوشه ها به صورت جدی مورد ارزیابی  قرار نگرفته بود گفت: امسال برنامه ریزی به این صورت است که به صورت دقیق بحث فعالیت این خوشه ها ارزیابی و از برترین ها تجلیل  بعمل  خواهد آمد 

این مسئول خاطرنشان ساخت: عدم ایجاد مزاحمت برای مردم ،جلوگیری از سرو صدای اضافه در مراسم و جشنها ، عدم ایجاد مشکل درتردد مردم از مهمترین مسائلی است که در فرم ارزیابی این خوشه ها مورد توجه قرار گرفته است .

ملازینلی گفت: یکی از مهمترین مواردی که درارتباط  با دهه امامت و ولایت باید به آن توجه کرد بحث فضا سازی شهری وعدم ریختن زباله درسطح خیابانها است و به همین دلیل این موضوع در ارزیابی خوشه ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: این سازمان در زمان های مختلف سال متناسبت با مناسبت های مختلف، اقدام به برگزاری ویژه برنامه های مختلف درسطح شهر می کند ایام نوروز، دهه امامت ولایت، دهه کرامت ودهه فجرازمهمترین مناسبت هایی است که این سازمان برنامه ها ی شاخص خود را برگزار می کند.

برگزاری جشن ها با نگاه کاربردی 

ملازینلی افزود: "یا علی ولایت ره سبز هدایت" شعار برنامه های ستاد مبشر غدیر است و۳۱عنوان برنامه در ایام دهه امامت و ولایت درحوزه های فرهنگی، اجتماعی ، گردشگری ،آموزش شهروندی و ورزشی برگزارخواهد ودر مجموع ازاین ۳۱عنوان برنامه ،۴۷۰برنامه اجرا خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه جشن ها را با نگاه کاربردی مورد توجه قرار می دهیم گفت: رسالت اجتماعی این سازمان علاوه برافزایش نشاط اجتماعی، فعالیت در حوزه های  افزایش سطح مشارکت اجتماعی و آموزش شهروندی است . 

 برگزاری ۴ایستگاه تخصصی غدیر با مشارکت آستان  قدس رضوی

 این مسئول ادامه داد : بسیاری از محلات یزد در زمان های مختلف خود همزمان با اعیاد مختلف اقدام به برگزاری جشن های مختلف در محلات می کنند  که از جمله این موارد برگزاری جشن در سالروز ولادت ائمه است و ارتباط با عیدغدیر تا کنون ۲۳جشن برای برگزاری در محلات مختلف در نظر گرفته شده است .

وی افزود: عید غدیربه عنوان عید سادات مشهور است و در این عید شال سبز بین کارکنان شهرداری توزیع خواهد شد و روز ۲۸مراد ماه همایش سادات در یزد برگزار می شود .

اطعام نیازمندان درعید غدیر

ملازینلی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین برنامه هایی که امسال به صورت  خاص دراستان درنظر گرفته و با  توجه  به تاکید  بسیار زیادی  که به بحث اطعام  در غدیر است  افرادی که می خواهند در این ایام اطعام بدهند می توانند از این طریق نسبت به تهیه غذا اقدام  و دربین  افراد به ویژه نیازمندان  توزیع کنند .

وی ادامه داد: اقدام به شناسایی نیازمندان در سطح شهر شده و در صورتی که افراد تمایل داشته باشند می توانند دراطعام این افراد مشارکت داشته باشند  و این افراد به آنها معرفی می شود  تا بتوانند  اقدام به اطعام غذا کنند.    ملازینلی خاطر نشان ساخت :  مسابقه کتابخوانی  از قدر تا غدیر ، پرده خوانی چند رسانه ای غدیر ، انتشار ویژه نامه  های غدیر ،  جشنواره  پرواز بادبادک ها ، ورزش شامگاهی  بانوان  ،غباروبی گلزار شهدی خلد برین ،برگزاری مسابقات  ورزشی بومی محله ای  و مسابقه  ویژه  کارمندان  شهرداری  و نیروهای مسلح  از دیگر برنامه هایی است  که در این دهه برگزار شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.