گروه های تروریستی مورد حمایت سازمان سیا در سوریه از قرص‌های آمفتامین برای کشتار مردم سوریه استفاده میکنند.

کشف ۴۰۰ هزار قرص «کاپتاگون» در سوریه/ تروریست‌های «داعش» معتاد به آمفتامین هستند+فیلم

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، روز شنبه( ۱۷ اوت) نیروهای امنیتی ارتش سوریه محموله مواد مخدر شامل ۴۰۰ هزار قرص آمفتامین را در حومه دمشق مصادره کردند.

روز شنبه نیروهای امنیتی سوریه در بازرسی از یک کامیون با محفظه های مخفی مواجه شدند که پر از ماده محرک آمفتامین(ATS) معروف به «کاپتاگُن »بود.

قرص «کاپتاگُن » با سایر مواد مخدر توسط امنیتی سوریه که مشغول نظارت بر کامیون به سمت شمال سوریه در مرزهای لبنان به سمت جنوب سوریه بود ، به احتمال زیاد به سمت مرزهای اردن مصادره شد.

این محموله بزرگ از قرص های آمفتامین موسوم به «کاپتاگُن » و دیگر مواد مخدر - کهدر بخش داخلی بدنه این کامیون به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بودند- از بخش مرکزی سوریه در نزدیکی مرز با لبنان به سمت جنوب سوریه یعنی مرز با اردن در حال حرکت بود با بازرسی دقیق ماموران امنیتی سوری کشف و ضبط شده است.

طبق این گزارش، ۳ عضو باند قاچاق قرص های آمفتامین توسط نیروهای سوری دستگیر شدند و از آن زمان برای تحقیقات بیشتر و مجازات به دادسرای عمومی منتقل شده اند.

لازم به ذرک است قرص های «کاپتاگُن » ، حشیش، کوکائین و تعدادی دیگر از محرک های موجود در بازار در مقادیر بسیار زیاد طی بحران سوریه توسط نیروهای امنیتی کشف و مصادره شده است.

تروریست‌های تحت حمایت سازمان سیا از  داعش، النصره و القاعده که توسط ارتش ایالات متحده علیه دولت سوریه تجهیز شده اند در تمام زمینه هایی که سیا برای آنها مناسب میداند- اعم از کشت، ساخت و قاچاق انواع مواد مخدر دست دارند.

لازم به ذکر است که سود سرشاری از این سوداگری عاید اینی گروه های تروریسیتی و سران آنها در سازمان سیا می شود و از طرفی دیگر این مواد مخدر توسط تروریست ها برای قتل عام بدون حس پشیمانی، مردم سوریه مصرف می شود.

طبق این گزارش، تاکنون و از آغاز بحران سوریه ارتکاب جنایات فجیع غیرقابل تصور تحت تأثیر مواد مخدر و محرکی همچون آمفتامین ها توسط گرئه های تروریستی رخ داده است.

یکی دیگر از کارویژه های سازمان سیا "سرمایه گذاری" در این تجارت  است تا از محل درآمد آن برای تأمین مالی فعالیت های تروریستی، پرداخت حقوق بالا به نیروهای جذب شده جدید و تحریکاتشان در کشورهای میزبان بهره برند.

پیش از آغاز جنگ فعلی تروریستی به رهبری ایالات متحده علیه مردم سوریه ، سوریه در میان کشورهای پیشرو در زمینهومبارزه با انواع مواد مخدر در منطقه به حساب می آمد و قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور با مجازاتهای سنگینی مواجه می شدند.

قرص های «کاپتاگُن » به دلیل سهولت حمل و نقل و اثرات آنها ، از طرف تروریست ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین این قرص آمفتامین قیمت ارزانتری نیز در مقایسه با سایر داروها دارد.

«فِـنِـتیـلیـن» یا «کاپتاگُن » یا «آمفتامینُ اِتیل تِئوفیلین» یک ماده مخدر محرک ترکیبی از «آمفتامین» و «تئوفیلین» است و به عنوانِ پیش‌دارو برای هر دو گونه مخدر آمفتامین و تئوفیلین رفتار می‌کند. این محرک با نام‌های «بیوکاپتُن» و «فیتُن» نیز در بازار وجود دارد.

طبق این گزارش، لبنان در سطح بین المللی به دلیل رشد تولید حشیش و تولید قرص های کپتاگون معروف است. اخیرا یک شاهزاده سعودی به دلیل قاچاق یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم قرص کاپتاگون بوسیله جت شخصی در فرودگاه بیروت بازداشت شد.

این شاهزاده سعودی که به «سلطان کاپتاگون» معروف شده و در حال حاضر در لبنان زندانی است، قصد داشت تا این مواد افیونی را وارد خاک عربستان سعودی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.